Avatar billede Klaus123 Mester
20. april 2016 - 13:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Licens til et regneark

Hej

Er det muligt at lave licens til et regneark, således man kan sætte en dato på hvor arket ikke længere skal kunne benyttes og begrænse antallet af brugere på samme tid fx fastlåse arket til en bestemt virksomhed.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. april 2016 - 17:37 #1
i givet fald skal du have en makro, der nægter at køre offline (fejlbesked 'der er ikke kontakt til onlineserver med adgangsstyring'). Og online skal den ved start på arket sende brugerdata til din server, der så sender svar tilbage og evt lukker af med en besked, der er brugervenlig (fx 'for mange aktive brugere pt, prøv senere', eller 'licens udløbet, kontakt email? for at forny rettighed')
Jeg tror ikke, at det kan laves...
Avatar billede Klaus123 Mester
21. april 2016 - 07:56 #2
Jeg har tænkt på at ligge et regneark (som licensfil) på en bestemt filsti og et bestemt navn oplyst af kunden og så linke til det ark i VBA koden. Når beregningsarket åbnes kan den så gå ind og åbne den fil og skrive i en log at bruger xx er logget på, når beregningsarket så er lukket igen kan licensfilen logge at nu er bruger xx logget af og selv lukke ned.

Det behøver ikke være 100% sikkert
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2016 - 16:07 #3
Hej Klaus123

Har noget under opsejling som du måske kan anvende.
Vender tilbage.
Avatar billede Klaus123 Mester
26. november 2018 - 21:38 #4
Fandt ikke en løsning