Avatar billede pegazuz Mester
29. april 2016 - 04:50 Der er 9 kommentarer

spm om valg webhoteller - billigt, stabilt og med ejet domæne

Hej,

Jeg skal til at lave min først hjemmeside, så har et par rookie spørgsmål.
Jeg har et domæne jeg gerne vil have registeret. Det er for en lille forening, med få besøgende. Har ikke brug for super meget support og det behøver ikke være særlig avanceret, men det må gerne være stabilt, og jeg vil gerne være sikker på at jeg ejer domænet når jeg har købt det så jeg kan flytte det videre til et nyt webhotel hvis nødvendigt.
Nogle gode bud på et webhotel?

Er der evt en guide, der beskriver dette?

Jakob
Avatar billede nemlig Professor
29. april 2016 - 08:47 #1
www.unoeuro.com fil ca. 9 kr. i måneden. Det spiller og får også gode anmeldelser på Trustpilot.
De har fødselsdagstilbud lige nu med gratis oprettelse og gratis abonnement.

Ejerskab af domæne er et anliggende med DK-Hostmaster, hvis det er et dk-domæne, og ikke webhotellet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. april 2016 - 09:18 #2
Der er også:
one
surftown

Men problemet med en del af disse "billige" webhoteller, er når man rammer "dårlige" tidspunkter, så kan deres systemer til tider være overbelastede.
Jeg har tidligere oplevet en host hvor hver aften omkring klokken 19-20, så var det næsten umuligt at arbejde på websitet, da alt kørte meget langsomt.
Skal dog siges det er nogle år siden, så ting kan have ændret sig til det bedre.
Men det kommer jo også an på hvad du vil.
Vil du bare lege?
Eller vil du lave noget seriøst.
Avatar billede nemlig Professor
29. april 2016 - 09:36 #3
Vil lige tilføje, at jeg ikke har oplevet lange svartider hos www.unoeuro.com - endnu :)

På Surftown har jeg lige installeret et bookingsystem.
Når jeg logger på, går der ca. 3 sekunder til siden er loadet og klar.
Nøjagtig samme bookingsystem tager tilsvarende ca. 1 sekund at loade på www.unoeuro.com.

I det hele taget, så kører bookingsystemet trægt hos Surftown.
Det samme oplever jeg hos www.web10.dk.

Så i mit optik, kan jeg ikke anbefale Surftown og Web10.

One.com har jeg tidligere haft en række udfordringer med, men det er min opfattelse, at det spiller meget bedre i dag.
Avatar billede pegazuz Mester
29. april 2016 - 15:03 #4
Tak for kommentarer

- jeg vil oprette en lille lokal forening, og hjemmesiden skal støtte dette med kontakt detaljer, en lille intro til foreningen osv. I det hele taget forventer jeg ikke særlig mange besøgende og en pris på 15-20 kroner månedligt er ok.

Jeg bor i Canada og skal derfor bruge enten et .ca eller .com domæne. Jeg læste et sted at man bør være sikker på at når man opretter et domæne hos et hotel, at man så selv ejer domænet i modsætningen til webhotellet, så man senere kan skifte webhotel, hvis man har lyst. Hvordan fungerer dette på:
One
Unoeuro

Hvis jeg senere vil oprette flere hjemmesider med en andet domæner (hvilket jeg overvejer) bør jeg da allerede nu købe en pakke som kan gøre dette?

Kan se at one tilbyder i basis pakken eet domæne imod unoeuro som tilbyder "free subdomains" og "possibility for more domains"
Avatar billede pegazuz Mester
01. maj 2016 - 13:07 #5
Ok, jeg besluttede at købe one.com. De har et knaldtilbud med domæne og års abonnement for $3.
Avatar billede nemlig Professor
02. maj 2016 - 21:47 #6
Lyder fornuftigt.
Det er i øvrigt dig og ikke One.com, der ejer domænet.
Avatar billede pegazuz Mester
02. maj 2016 - 21:54 #7
super. takker. smid et svar. så er der point ;-)
Avatar billede nemlig Professor
02. maj 2016 - 22:06 #8
Jakobdo kom faktisk med den løsning, du valgte. Jeg samler heller ikke point. Men ellers tak.
Avatar billede pegazuz Mester
14. maj 2016 - 00:31 #9
jakobdo - svar?