Avatar billede Huber29 Nybegynder
27. maj 2016 - 13:22 Der er 4 kommentarer

Hjælp min Lan Port virker ikke!

Hej Allesammen!

Jeg er havnet ind i et problem med min stationærer pc.
en dag efter at have kørt på trådløs forbindelse og så ville hoppe tilbage på kabel, kunne min pc ikke se at der var et kabel tilsluttet.
Jeg har testet om evt. stikket var i stykker men det virker på min bærbare, så problemet må ligge ved indgangen til  den stationærer.

jeg har snakket med et par stykker som mener at min Lan port er i stykker, og jeg sidder derfor i en situation, hvor resten af min pc kører fint og har ikke lyst til at sende den til reparation. af økonomiske og komfort mæssige grunde.

er der nogen som evt. har en guide til reparation af følgende problem eller har en anden ide til hvorfor det ikke virker?

På forhånd tak!

(bruger min pc en del til gaming og trådløst er desværre for ustabilt)
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2016 - 13:37 #1
kører du win10 ?
win10 kan hvis man bruger wifi, finde på at slå netkortet fra.

check at dit netkort er slået til, sluk og tænd det.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2016 - 14:56 #2
Tjek i enhedshåndteringen at netkort ikke er deaktiveret. (tror det er det sidwave mener):-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. maj 2016 - 23:43 #3
Nu siger du, at det er en stationær. Hvis netkortet på bundkortet er gået fysisk i udu, kan du for ganske få penge sætte et nyt netkort i eet af de udvidelses-slots maskinen har. 100-200 kr for et gigabit kort.        (been there, done that)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2016 - 23:45 #4
Også her erikjacobsen :-)