Avatar billede eaaj Novice
29. maj 2016 - 07:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Svagt trådløst signal til tv

Jeg har min router, LinksysEA6900, stående i den ene ende af huset (ikke muligt at flytte den) Mit tv, Samsung UE 46H7005, står i den anden ende af huset (ikke muligt at flytte) Der er ca. 20 meter mellem de to. Der er for svagt internetsignal til tv. Tv kan godt finde routeren, men min smart hub virker ikke. Den skriver at forbindelsen er for ustabil.
Nogen forslag til at løse dette problem?
Avatar billede Slater Ekspert
29. maj 2016 - 08:30 #1
Det koster naturligvis lidt, men du kan købe en wi-fi range extender, for at udvide dækningen i huset.

F.eks. sådan en: http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/netvaerk/range-extender/tp-link-range-extender-tl-wa854r

Bemærk at jeg på ingen måde anbefaler det produkt, da jeg ikke kender det - det var bare det billigste i en hurtig google-søgning.
Avatar billede eaaj Novice
29. maj 2016 - 09:44 #2
Sådan en har jeg faktisk haft, men den var ikke god nok. Den blev ved med at miste signalet. Så blev den byttet, men det hjalp ikke noget. Derefter gik jeg af med den igen.
Det er ikke en betingelse at det er superbilligt, bare det virker.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. maj 2016 - 11:16 #3
Du kan eventuelt overvej et par power-line adaptere, fx: https://www.proshop.dk/Netvaerk-Homeplug/TL-PA411KIT/2369986  - de skal så sidde på samme sikringsgruppe, helst.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. maj 2016 - 12:37 #4
Hvis det er praktisk muligt, træk et kabel.
Avatar billede eaaj Novice
29. maj 2016 - 13:23 #5
At trække et kabel er fysisk umuligt. Jeg har nu læst om Netvaerk-Homeplug/TL-PA411KIT/2369986De anbefaler at man har jord i sine stikkontakter. Det har jeg ikke, så det er ikke den ideelle løsning.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. maj 2016 - 14:08 #6
De powerlines der vises i mit link ovenfor anvender i hvert fald ikke jord - der er kun 2 ben på stikket. Jeg har selv brugt 2 - andet fabrikat - uden jord. Men det er da muligt det er bedre med jord. Kan du ikke låne nogle og prøve?
Avatar billede Little Helper Seniormester
29. maj 2016 - 20:01 #7
For at få bedre forbindelse skal du opsætte en acces point. Den vil så videre sende signalet fra router, Lad være med at bruge wifi extender, Det eneste du får ud af en extender funktion er bare at den interferens du har, Har større indvirkning og andre extenders i nærheden udligner funktionen.

Har selv 2 acces point opsat for at udbrede signal, her går den ene til vores chrome casts og igen fordi de ikke kunne trække signal.

Håber det hjælper, (Ikke Point Tak)
Avatar billede eaaj Novice
30. maj 2016 - 18:54 #8
Problemet er løst. Jeg fik nulstillet min router. Så fandt den en bedre kanal. Nu kører internettet på tv perfekt - dog lidt langsomt - men brugbart.