Avatar billede Udlandsdansker Praktikant
01. juni 2016 - 10:43 Der er 3 kommentarer

DK-Hostmaster: Hvor lang tid går der før reserveret domæne frigives igen?

Hvor lang tid vil et reserveret domæne hos DK-hostmaster være utilgængeligt før det igen kan registreres af andre.

Pågældende domæne er pt. tilbudt til én, der før stod på venteliste.
Avatar billede Slater Ekspert
01. juni 2016 - 10:45 #1
"Såfremt registranten ikke bekræfter aftalen i løbet af reservationstiden sendes nye anmodninger til registranten løbende, og samtidig underrettes registrator om den manglende aktivering. Registranten har den forudbetalte periode til at foretage aktiveringen i. Aktiveres domænenavnet ikke, sletter DK Hostmaster reservationen efter betalt-til-dato. Domænenavnet gøres hermed frit tilgængeligt, således at andre personer kan registrere domænenavnet. "
- https://www.dk-hostmaster.dk/lovstof-regler/forretningsbetingelser/procedure-for-bekraeftelse-af-aftalen-om-registrering-af-et-domaenenavn/

Så ifølge DK Hostmaster selv, bliver det fritstillet så snart den betalte periode udløber.
Avatar billede Udlandsdansker Praktikant
02. juni 2016 - 10:47 #2
Tak, Slater.

Ved du om status også vil fremstå som "Reserveret" hvis domænet blot automatisk er blevet tilbudt én, der tidligere har betalt for at stå på venteliste?

Det er mit indtryk at betaling for at stå på venteliste til et givet domæne ikke har noget med betaling for selve domænet at gøre, men måske tager jeg fejl.
Avatar billede kimsejersen Praktikant
24. juni 2016 - 04:58 #3
@ Udlandsdansker. Det er korrekt. De to ting har intet med hinanden at gøre. Man kan gøre klogt i at overvåge domænet. Du kan smide det ind på en liste, hvor du bliver notificeret, når domænenavnet bliver ledigt. Læs mere på http://domaeneguide.dk/domaenenavn/