Avatar billede Line Praktikant
02. juni 2016 - 11:30 Der er 13 kommentarer

Tilslutning af pladespiller

Hej

Jeg er i den heldige situation, at jeg lige har fået en pladespiller fra Project, hvortil der også hører en forstærker. Men da jeg skulle sætte pladespilleren op, stødte jeg ind i et problem; passer mit anlæg overhovedet til?
Jeg har et gammelt minianlæg fra JVC, hvis eneste indgang hedder "phones" - er det den, jeg skal bruge?

Hilsen Line
Avatar billede Antlars Novice
02. juni 2016 - 11:51 #1
"Phones" er en udgang til hovedtelefoner, og kan dermed ikke bruges.
Avatar billede wjens Guru
02. juni 2016 - 11:56 #2
Er du sikker på at det er en indgang?
"Phones" er normalt brugt om en udgang til headphones - hovedtelefoner.
Det lyder som en svær opgave du har.
Avatar billede Line Praktikant
02. juni 2016 - 12:08 #3
Ja, det er selvfølgelig en udgang, og jeg tænkte nok, at den var til høretelefoner. Det vil sige, at jeg skal skaffe mig et nyt anlæg? Og hvad skal det anlæg i så fald have for at jeg kan sætte pladespilleren til?
Avatar billede htx98i17 Professor
02. juni 2016 - 12:55 #4
Det kan være forskelligt hvad indgangene hedder. Den kan hedde Line in, aux in, audio in, og jeg mener endda at de i gamle dage hed Phono.
Avatar billede Line Praktikant
02. juni 2016 - 13:11 #5
Okay, tak! Men skal der kun være 1 indgang? Der er nemlig to stik fra forstærkeren (udover strømstikket).
Avatar billede htx98i17 Professor
02. juni 2016 - 13:49 #6
Det kommer an på stiktypen. De to stik der er i forstærkeren nu, er det ikke til højttalerne?
Avatar billede htx98i17 Professor
02. juni 2016 - 13:54 #7
Husk du kan like og markere indlæg som svar. På den måde stiger brugerne i level.
Avatar billede Line Praktikant
02. juni 2016 - 14:34 #8
Man kan ikke sætte stik i højtalerne. De er forbundet til anlægget. Det er et gammelt anlæg fra jvc.
Avatar billede htx98i17 Professor
02. juni 2016 - 14:54 #9
Har du mulighed for at vise et foto af bagsiden på dit anlæg?
Avatar billede Line Praktikant
02. juni 2016 - 15:19 #10
Ja. Men hvordan uploader jeg et billede til tråden?
Avatar billede htx98i17 Professor
02. juni 2016 - 17:08 #11
Det kan man desværre ikke. Har du et andet sted du kan uploade til som er offentligt?
Avatar billede wjens Guru
03. juni 2016 - 13:51 #12
Jeg gætter på at de to stik på din pladespiller er phono-stik:
http://www.kenable.co.uk/images/psg03285_i1.jpg
http://www.kenable.co.uk/images/psg03261_kenable_ltd_phono_socket_phono_plug_2.jpg

Hvis ja, er det en helt normal og god type. De kan forbindes direkte ind i mange typer anlæg som input. Hvis dit nuværende anlæg ikke har nogen input overhovedet skal du ud at købe nyt.

Hvis dit anlæg har et input stik af anden type findes der måske et konverteringskabel, men så skal vi ved hvordan anlægget ser ud.
Avatar billede Line Praktikant
03. juni 2016 - 14:44 #13
Tusind tak for hjælpen!!
Jeg har investeret i et nyt anlæg og nu virker det.