Avatar billede bongo Novice
06. juni 2016 - 23:44 Der er 4 kommentarer

Ok at købe mobiltelefon i Sydamerika?

Hej Eksperter

Jeg er i Colombia, skal købe ny telefon. Her er en Samsung Galaxy S7 næsten 1.000 kroner billigere end i Danmark.
Får jeg problemer med at købe den her og bruge den i Danmark?
Er det et problem, at de har 110v her?
Er der lås på ifht. at bruge den på andre kontinenter?
Andet?

Tak!
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2016 - 03:42 #1
ja det er et problem at den er 110 volt, det betyder at du skal have en omformer til opladeren for at oplade i danmark.

det er en dum ide, jeg synes du skal droppe det. du får kun bøvl ud af det.
Avatar billede leif Seniormester
07. juni 2016 - 07:00 #2
Om den er låst kan vi ikke vide 100%, men jeg kan kun sige at min kones tlf døde på en ferie til Dubai og der købte vi gladeligt lige netop S7 og den virker stadig.

Du skal kontrollere at det er en ægte S7 og de skal kontrollere at det et en multi netværk, så så længe den understøtter:
4G: 800, 1800 og 2600 MHz
3G: 900 og 2100 MHz
2G: 900 og 1800 MHz

Så burde du ikke få problemer.

Og laderen kan du købe en ny når du kommer hjem da telefonen tager imod de almindelige 5v

Men husk skattereglerne :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juni 2016 - 18:38 #3
Lader er vel ikke et problem efter at alle bruger de samme micro USB stik, saa man kan bruge lader fra en telefon koebt i Danmark.

Men selv om man vil bruge den lader den kommer med, saa skal stroemmen ikke transformeres - det er nok med en stik adapter.

Men men men. Er det umagen vaerd.

Du sparer 1000 kroner.

Men:
- du faar ikke en manual paa dansk
- det kan vaere meget problematisk at skulle lave en reklamation
- risikerer at skulle betale import moms
Avatar billede steenaa54 Juniormester
25. juli 2016 - 11:09 #4
spm til Bongo (hvis du købte) og Leif. Kunne der vælges dansk sprog og tastatur på de telefoner købt der? (se evt også mit opslag i dag)