Avatar billede steen67_dk Juniormester
07. juni 2016 - 09:48 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Opdateringer til MS Offices kan hentes i regedit ... men hvor?

På et tidspunkt faldt jeg på nettet over en beskrivelse af, hvor Windows gemmer filerne til updateringer af MS Offices (et eller andet sted i RegEdit .... noget med nogle mapper "Download, SelfUpdate og WuRedir) inden de bliver installeret ved, at man vælger det. Der gemmes filerne til updatering af de forskellige "dele" af MS Offices.

Meningen var så, at man skulle kunne lave en pakke i CapaInstaller, som installerede updateringerne, når man installerede en ny maskine med tilhørende program pakker.

Nogen der ved noget om det? kan ikke finde artiklen længere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juni 2016 - 10:13 #1
Der gemmes ikke filer i registreringsdatabasen - de gemmes sammen med de øvrige windows opdateringer i %windir%\softwaredistribution\download

Dermed bliver det ret svært for dig at skelne office og andre opdateringer fra hinanden, så det er en forkert vej at gå.

Du er i princippet nød til at hente hver eneste opdatering for sig selv.

Med lidt snilde kan du nok snige opdateringerne ned, ved at bruge http://download.wsusoffline.net/ til at hente opdateringerne med. Men så får du omvendt alle opdateringer.

Du skriver CapaInstallaer - du får et ret stort arbejde ud af at lave en "addon" pakke - men da dine office installationer jævnligt patches af din WSUS, er det vel også kun grund-installationen der kan betale sig at opdatere. Jeg har ikke leget med streamline af office installation i flere år, så det vil jeg overlade til andre at kommentere.

Har du set en artikel hos CAPA, kan det meget vel være fra deres lukkede forum - prøv at ringe til deres support og forhør dig.
Avatar billede steen67_dk Juniormester
07. juni 2016 - 11:18 #2
Hej Ole_madsen

Tusind tak for dit svar. Det var lige det jeg ledte efter. Kan godt se jeg huskede forkert i forhold til, at jeg troede det var i RegEdit. Men hvis man ikke kan kende de enkelt opdateringer fra hinanden, er det selvfølgelig ikke så bevendt.
Vi laver en opdatering af vores OS-images en gang i mellem for, at undgå for mange "efter-opdateringer" når vi installere computere. Vi køre ... desværre efter min mening .... med MS Offices prof. 2010. Her køre vi efter installation af en computere en del "efter-opdateringer". Men med både OS og MS Offices gælder det kun vores "ikke domæne PC'er". Vores domæne PC'er får rigtig nok deres opdateringer fra vores WSUS server.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juni 2016 - 12:06 #3
Det er ret let at lave en pakke på ServicePakkerne, der også er ret lette at downloade. Så hvis du ikke har gjort det i forvejen, er det et ret godt sted at starte: https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=39667

Og så skal man jo ikke være blind for, at 2010 er ved at være så gammel, at der ikke udgives så mange patches længere, så har man ikke tænkt sig at skifte, kan det nok tænkes det var værd at slipstreame (ikke streamline som tidligere skrevet) installationen - SP2 er beskrevet her: http://www.howto-outlook.com/otherprograms/slipstreamo2k10sp.htm - men i princippet kan det gøres med alle de enkeltstående patches.
Avatar billede steen67_dk Juniormester
07. juni 2016 - 12:41 #4
Endnu engang tak!

Så er der lidt at gå i gang med....smiler!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juni 2016 - 13:15 #5
Jammen velbekomme :-)