Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2016 - 15:52 Der er 9 kommentarer

andre profiler???

kan man ikke længere skrive et privat brev til en anden profil???
kunne man på det gl. eksperten.dk...
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2016 - 16:34 #2
jeg er normalt ikke kritisk men jeg synes altså, at vores gl. points-system var vores rettesnor m.h.t. hvilke råd man ville forfølge. den rettesnor har vi ikke mere...
og så forstår jeg heller ikke rigtigt hvorfor man lancerer et nyt eksperten.dk-design før det er fuldt færdigt. jeg ville ha` ventet til der var "fuldt hus..."
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2016 - 20:39 #3
De har erstattet point systemet med:
- titler baseret på aktivitet
- en lille grå for dem som havde mere end 100000 point under det gamle system

Jeg er heller ikke super begejstret for ændringen, men det er som det er.
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2016 - 21:08 #4
ja - det har de - og til fordel for dem som "skriver meget " - MEN ikke til fordel for dem som giver brugbare råd.
eks.vis er jeg forfremmet til juniormester og jeg har ikke bestilt andet end at stille spørgsmål??????????
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2016 - 21:22 #5
Ja. De har valgt at belønne aktivitet generelt fremfor kun det der accepteres som løsninger.

Jeg er heller ikke overbevist om at det er et godt fremskridt. Men det er hvad det er.

Bemærk at jeg tror at aktiv deltagelse i tråd giver mere end selve spørgsmål oprettelsen (ikke sikker - algoritmen er ikke publiceret), således at dem der faktisk giver feedback på løsningsforslag til deres spørgsmål belønnes.

Og der har jo tidligere (mest for mange år siden) været stor kritik af dem som stillede spørgsmål, fik et svar og aldrig vendte tilbage.

Så lidt logik er der.
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. juni 2016 - 06:45 #6
Point i sig selv siger(sagde) jo ikke nødvendigvis noget om kvaliteten af svar. Man fik jo automatisk 5 point pr dag, så i princippet kunne man jo bare læne sig tilbage, og lade "taxameter" tælle point. Hvis man har været aktiv på Eksperten et stykke tid, ser man hurtigt hvem der aktivt bidrager med konstruktive svar. Frustrationen med folk der stillede spørgsmål i det gamle system, og aldrig vente tilbage er også væk. Og det var virkelig en frustration, disse spørgere misbrugte velmenende svargivere, som trods alt brugte deres tid på at forfatte et svar. Jeg tror(håber) at ved kun at skulle trykke på accepter svar, kommer vi disse "snyltere" og tidsrøvere til livs. Men lad os nu se når systemet har kørt et stykke tid.
Avatar billede bvirk Guru
16. juni 2016 - 08:08 #7
Påfaldende hvor meget nogle - udtrykt i indlæg mest 'svarere' ligger i autoritative 'fjer i hatten'. Kvaliteterne i skrevne ord er det eneste bevis for dets egen værdi.
Gad vide om point systemmet i sin tid, var udtænkt til at nogle kunne profile sig - alene - eller om det var en trøtanke om, på sigt, at kunne tilføje merkantil dynamik som på expert-exchange.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2016 - 18:54 #8
Naturligvis var point fjer i hatten.

Der findes to grundholdninger:
* det er godt hvis nogen gør en en eller anden form for indsats og det skal anerkendes for at få flere til at gøre noget
* dem der gør en eller anden form for indsats skal ikke tro at de er noget og de burde skamme sig over at føre sig frem på den måde

Det gamle point system var et udtryk for den første grundholdning.
Avatar billede store-morten Ekspert
16. juni 2016 - 21:20 #9
Det gamle/nye point system
Se evt.: http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1010990

01. juni 2016 - 10:08
#35

"Det er jo alt sammen meget hemmeligt :-) "