Avatar billede Jakkr Juniormester
19. juni 2016 - 18:32 Der er 4 kommentarer

USB stik

Hej,
Jeg står og skal til at købe et USB/harddisk til min Mac.
Lige nu hælder jeg mest bare til et USB, da jeg heller ikke behøves mere til det skal bruges til.
Faldt så lige over 2 USB fra Samsung:
http://www.samsung.com/dk/consumer/memory-storage/memory-storage/usb-flash-drive/MUF-128BB/EU
http://www.samsung.com/dk/consumer/memory-storage/memory-storage/usb-flash-drive/MUF-128BA/EU

Og kom til at tænke på hvordan de kan proppe den samme plads og hastighed ind i stikket?
Og hvad er det så der fylder så meget mere (altså selve stikket) og om der er nogle nævneværdige forskelle som jeg ikke lige kunne læse mig til? Synes bare det er lidt sjovt.
Lige til sidst kender i andre ligende produkter som i har bedre erfaring med eller virker bedre?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. juni 2016 - 20:45 #1
Det, der fylder, er designet. Min er fx designet, så de passer i nøglering. Du kan dog også få nogle, der er sikret på alle mulige måder (kryptering af data, og ellers slagfaste og vandtætte). Hvis du køber dem, der er usb3 mærket, så er de ok-hurtige - resten er bare hvad du har brug for af sikkerhed.
Avatar billede javad Mester
24. august 2016 - 11:04 #2
hvis man tager størrelsen  er de begge lige store i form a hardware ud over special designet chips for fit modellen. resten er bare det store nøglehul på den andet usb.
jeg vil andbefale https://www.proshop.dk/Hukommelseskort-USB-pen/Corsair-Flash-Survivor-Stealth-128GB/2512178
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2016 - 11:47 #4
Der sælges også via eBay osv. Der har jeg set en advarsel fra eBay selv. Flere usb var reelt 16gb, der var hacket, så de viste fx 256gb. Når man kom over de 16gb i brug så kagede filerne - men da var det typisk for sent at gøre indsigelse.
Så test kapaciteten hvis den købes fra udlandet.