Avatar billede BPA Seniormester
27. juni 2016 - 23:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB Memory stick genkendes ikke på PC mere.

Windows 7
Min 32 GB memory stick har virket på PC før den er er brugt til optage medie og formatteret af mit Sony fjernsyn. Tv'ets formattering gik tilsyneladende godt, men blev afvist afvist ved optagelse, da den var mindre end 32GB. ??
Herefter kan sticken ikke genkendes af PCen.
Har nogen et forslag til en løsning.
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. juni 2016 - 00:08 #1
Formater den på PCen - Sony bruger sandsynligvis et fil system WINDOWS ikke vil kendes ved og har formateret i det fil system. Benyt evt lejligheden til at formatere i et filsystem der håndterer store filer -dvs større end 2 og 4 GB - hvis den er leveret formateret med fat32.
Avatar billede BPA Seniormester
28. juni 2016 - 00:50 #2
Hvis bare jeg kunne få kontakt med med Mem sticken ville den blive formatteret.
Stifinder kan ikke se den og bruger jeg disk partitionering til at hitte den kan den heller ikke.
Til info, har jeg nu brugt en identisk 32GB sitck i fald den første skulle været defekt.
Sonys TV accepterede den, men optage ville den ikke.
Jeg har nu 2 mem sticks der ikke kan bruges til PC mere.
Det går jo ikke at fodre TV'et med flere.
Måske et ring til Sony ville være næste skridt. De må jo vide hvad der sker i deres maskineri.
Tak for forslaget kurt54
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
28. juni 2016 - 08:22 #3
De to usb-sticks skal først overskrives med rene nul-informationer for at fjerne Sonys ræve-format. Opret en boot cd eller usb-stick med Active Killdisk for DOS og boot pc'en herfra.
http://killdisk.com/downloadfree.htm
Herefter bør de være synlige for Windows diskhåndtering, så der kan oprettes nye partitioner og formateres.
Avatar billede BPA Seniormester
28. juni 2016 - 12:55 #4
Hej Finn.
Fulgte dit råd og lavede en boot CD med Killdisk.
1. usb stick kunne den finde og den blev overskrevet med 00'er.
Det gjorde den dog ikke synlig i windows.
2. usb stick kunne Killdisk ikke finde.

Men, - jeg vågnede og prøvede "Akronis" software der uden besvær fandt begge sticks jeg derefter kunne formattere.
Mit problem er dermed løst.
En SSD HD der heller ikke kan ses af windows blev afprøvet med Killdisk.
Den kunne desværre heller ikke finde den.
Opgaven markeres som løst og jeg takker for hjælpen da du satte mig i gang med at prøve andet.