Avatar billede Hann3R Praktikant
27. juni 2016 - 23:32 Der er 2 kommentarer

Windows til MacBook Air 13'', primo 2015, vha. Bootcamp

Hej, mit første spørgsmål er; hvordan får jeg Windows til min MacBook Air 13'', primo 2015, vha. Bootcamp? Jeg har 4 GB 1600 MHz DDR3 ramm, processer 1,6 GHz Intel Core i5 og i hvert fald 60 GB ledig på den.
Mit andet spørgsmål; jeg har en gammel Acer med Windows 10 på, kan jeg flytte den hen på Macbooken, så jeg slipper for at betale for ny licens?

- Hanne
Avatar billede INK Ekspert
29. juni 2016 - 08:10 #1
På Apples hjemmeside kan du finde info om Bootcamp. Prøv dette link https://support.apple.com/da-dk/HT201468
Med hensyn til Windows kræves en installationsdisk. Har du Windows 7 disk med nøglen (25 tal/bogstaver) kan du anvende denne, og så senere opgradere  til Windows 10. Hvis det er en OEM version er jeg ikke klar over betingelserne. Du kan selvfølgelig ikke bare kopiere windows, ligesom du ikke kan anvende licensen på 2 maskiner.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. juli 2016 - 21:56 #2
Hej.

Du skal starte din Bootcamp guide på din Macbook Air for at være sikker på at få det rigtige driver-sæt til den. Guiden er ret enkel og meget pædagogisk, så ikke noget at være bange for her.

Med det sagt, så kan du IKKE genanvende den licens, der ligger på din Acer. Da du har opgraderet den gratis under kampagnen, er licensen bundet til hardwaren.