Avatar billede juhl Mester
01. juli 2016 - 10:28 Der er 5 kommentarer

Eksport af Outlook incl. arkiver til én samlet .pst fil

Jeg skal skifte PC og skal have alle mine mails m.v. fra både server og (flere) arkiver over i én samlet pst fil.
Jeg kan se, hvordan jeg kan tage dem enkeltvis, men kan jeg inden eksport samle alle arkiver m.v. i én folder, som jeg kan eksportere?
Efter import vil jeg så lave ét arkiv og gemme de gamle mails der.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. juli 2016 - 00:57 #1
Hvad mener du  med arkiver? Har du p.t. flere pst filer?
Hvis du har flere pst filer nu, så er det jo bare at flytte alle mails fra disse filer over i den fil, som du vil beholde.
Herefter kopierer du bare din pst fil og sætter den ind på den nye computer.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
03. juli 2016 - 01:41 #2
Mnja, de mails, du kan få adgang til i samme profil, kan jo kopieres fra den ene konto/mailadresse til den anden. Hvis det er mails på 'eksterne filer', kan du åbne dem i "Nye Elementer" eller "Åbn Nyt element" og vælge "Outlook fil..".
Avatar billede juhl Mester
03. juli 2016 - 12:20 #3
Hej. Tak for jeres forslag.
Udfordringen ligger i at få kopieret mails fra de 2 arkiver og Outlook Data File'n over i Indboksen uden at skulle kopiere hver enkelt mappe for sig.
Men det er måske eneste realistiske måde. Jeg har prøvet at importere arkiverne, men det er ikke en mulighed.
Hvis I har forslag til en nem løsning, hører jeg gerne.
Når mapperne er ovre i indboksen kan jeg nemt lave pst filen.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
03. juli 2016 - 17:42 #4
Jeg har af samme årsag vænnet mig til at sortere alle mails ned i en slags "root". Jeg bruger ".0", men det kunne også være "Alle_mine_mails". Herunder lægger jeg mine undermapper.

Når jeg så skal flytte, f.eks. til anden e-mail-adresse, er det kun dén mappe, jeg skal flytte. Det kræver selvf. at du har alle mails, også fra indbakke og sendt post kopieret derhen.

I dit tilfælde ville jeg gøre noget tilsvarende med de arkiver m.v., du har, hvis det giver mening, før overførslen. Du vil derved måske også have dem i samme mappe under f.eks. Arkiv_2015_Salg el.lign.
Avatar billede juhl Mester
04. juli 2016 - 13:06 #5
Det lyder som en fremadrettet løsning, men det løser desværre ikke mit problem her og nu.
Jeg har nu klippet samtlige mapper fra de 3 arkiver over i 3 foldere i indbakken, og det ser ud til, at de ligger der. Så får jeg lavet .pst filen herfra, som jeg importerer til Outlook på min nye PC. Og så må jeg rode i filerne, hvis jeg skal bruge gamle mails.
Jeg har ikke kunnet se andre måder at gøre det på.
Men der må da være en mere logisk måde at gøre det på. Eller er Outlook bare ikke helt modent som mail system?