Avatar billede Lund Praktikant
01. juli 2016 - 15:54 Der er 3 kommentarer

Indsætte database

Hej

Jeg har en textbox med navnet: txtTitleDAN, txtTitleENU, txtTitle, SVE osv,,

Jeg vil gerne, når jeg henter data fra en database, gå ind og erstatte sprogkoden fra en kolonne i en database jeg henter ud.
Hvordan kan jeg gøre det?

Jeg er selv ude i noget ala, men virker ikke
<code>
foreach (DataRow row in dt.Rows)
{
txtTitle" + row["Code"].ToString() + ".Text
}
</code>
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2016 - 16:11 #1
Det er meget uklart for mig hvad du vil.

Men hvis du gerne vil kunne referere til text box via kolonne saa proev at lave et Dictionary<Tuple<string,string>,TextBox> og put textboxene i den og saa brug:

mydic[Tuple.Create(row["Code"], "Title")].Text = row["Title"];
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2016 - 20:18 #2
Jeg vil ioevrigt tro at DataSet ikke er den optimale maade at tilgaa databasen paa.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2016 - 01:00 #3
Lund?