Avatar billede niels jensen Praktikant
03. juli 2016 - 09:14 Der er 1 løsning

Debian gateway - problem med torrent

Hej Eksperter.

For noget tid siden lavede jeg en gammel maskine om til gateway i mit hjem, da min gamle router ikke kunne håndtere torrent trafik fra min NAS. Hold da k*** en forskel det gav, generelt... :D (har pillet lidt i conntrack limit og fd limit)

Nå, nu tænkte jeg så, at jeg ville smide nogle diske i min server til torrents, så den gamle NAS kunne gå på pension. det gik også fint, fik oprettet noget raid5 og installeret en torrent client.

MEN... når jeg starter et download, dør eth0(WAN siden) mere eller mindre.
Det er ikke fordi den sutter alt mit bandwidth (har 90/90), hvis den overhovedet går i gang med at downloade, er det højst 200kb/s.

Kan sagtens arbejde med maskinen gennem ssh imens, og kan se den ikke er overbelastet på nogen måde.

Det der irriterer mig, er at jeg på min PC sagtens kan hive 9mb/s ned gennem torrent - som kører gennem min server. - Men serveren kan ikke selv finde ud af det?

Har prøvet forskellige torrent clienter på serveren, alle med samme resultat.

Håber nogen kan hjælpe. Står klar med hvilken information der må være til hjælp.

Mvh Niels
Avatar billede Andershoegh Seniormester
03. juli 2016 - 10:06 #1
Jeg har ingen løsning.

Men finder du ikke en på Eksperten., er det min erfaring, at chancerne er gode her
http://www.linuxin.dk

Der har jeg selv fået rigtig meget hjælp til Linux

Har aldrig haft problemer med torrent, og det er jo en af de store fordele ved Linux, at man kan bruget Torrent, som det passer en. uden risiko for virus. Det har jeg gjort i over 10 år.