Avatar billede Lisbeth Strauss Praktikant
05. juli 2016 - 08:51 Der er 4 kommentarer

Downloade af mp4 fra google fotos - får kun lydfil...

Hej - jeg vil downloade en video på ca. 8 min fra Google Fotos til min computer. Men kun lydfilen bliver downloaded... I google fotos afspiller filmen fint, så forstår det ikke rigtigt. Kan jeg få noget hjælp??
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. juli 2016 - 09:01 #1
Hvis selve filen bliver downloaded som den er i mp4 format og kun lyd afspilles. Kan tyde på du mangler et video codec på din maskine. Ved ikke hvilken afspiller du anvender. Bruger selv VLC player da den kan afspille alt. Støder næsten aldrig på noget den ikke kan afspille.
Vlc player kan hentes her
https://www.videolan.org/vlc/

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede Lisbeth Strauss Praktikant
05. juli 2016 - 10:26 #2
Hvis selve filen bliver downloaded som den er i mp4 format og kun lyd afspilles. Kan tyde på du mangler et video codec på din maskine. Ved ikke hvilken afspiller du anvender. Bruger selv VLC player da den kan afspille alt. Støder næsten aldrig på noget den ikke kan afspille.
Vlc player kan hentes her
https://www.videolan.org/vlc/

Tak - men er det så ikke underligt, at kortere videoer fra også Google Fotos kan downloades korrekt?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. juli 2016 - 10:49 #3
Pas. Det skal jeg ikke kunne sige. Måske de videoer er i andet format som du fint kan afspille.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. juli 2016 - 20:01 #4
Afspil med VLC først. (http://www.videolan.org/vlc/)
Efter åbning af filen i VLC klikker du (i VLC) på Værktøjer > Codec-oplysninger.
Hér står hvilket format hhv. videoen og lyden inde i MP4-containeren er i. Copy-paste den viste tekst og post den hér i tråden.
Oplys også, hvilken version af Windows (eller andet operativsystem), du bruger.