Avatar billede Asbjørn Jakobsen Praktikant
05. juli 2016 - 13:30 Der er 6 kommentarer

Tastaturproblem

Mit tastatur kan ikke skrive p, å, æ, ø, og snabel a . Jeg har windows 7 og mit tastatur er et logitech y-rav-81. Findes der en mulighed for at gå tilbage til standard  tastaturet, det er meget besværligt at skulle sætte de enkelte bogstaver ind i en sætning.
Avatar billede Slater Ekspert
05. juli 2016 - 13:54 #1
Det lyder som om det bare er layoutet, der er skiftet i Windows. Det kan du rette i sprogindstillinger i kontrolpanelet. Måske har du endda flere sprog installeret nu, i så fald burde du kunne skifte til det danske ved at trykke Alt+Shift.
Avatar billede Asbjørn Jakobsen Praktikant
05. juli 2016 - 14:05 #2
Det har jeg gjort, det virkede ikke.
Computeren er stillet til kun dansk.
Avatar billede martens Guru
05. juli 2016 - 21:40 #3
Lyder som om der er noget galt med matrix på keyboard ... en leder der ikke lige virker som den skal.. kan du lave kolon samt semikolon ?
Avatar billede Asbjørn Jakobsen Praktikant
06. juli 2016 - 17:27 #4
Hej Martens
Ja jeg kan godt skrive kolon og simikolon og jeg har lige opdaget at jeg heller ikke kan skrive 0.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2016 - 07:50 #5
Du kan nok heller ikke skrive - (bindestreg) eller + (plus) - og det ville tyde på en ny tastatur (med mindre du kan fikse selve printpladen på tastaturet)
Avatar billede Asbjørn Jakobsen Praktikant
07. juli 2016 - 21:35 #6
Hej Thomas

Mange tak for dit svar, dine antagelser er næsten helt korrekte (desværre). Jeg kan ikke skrive + men bindestreg kan jeg godt skrive, spørgsmåltegn kan jeg heller ikke skrive det bliver..... nok endnu en udgift til et nyt tastatur da jeg ikke er særlig kyndig hvad angår teknik.
Dit svar var værdifuldt da jeg nu endelig kan tage en beslutning,- mange tak,
Venlig hilsen Asbjørn