Avatar billede omn Mester
06. juli 2016 - 18:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

LongText in report dont't expand

Hvad er årsagen til at et felt af typen LongText ikke expanderer fuldt ud i rapporter. En del af den indtastede tekst mangeler i printet og tilsyneladende er det tilfældigt hvor teksten brydes ?
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2016 - 09:23 #1
As you probably know, long text fields can contain quite a lot of data and it wouldn't make sense to try and show it all.

Not sure how many characters your trying to print in the report but there is a limit of 64000

https://support.office.com/en-us/article/The-Memo-data-type-is-now-called-Long-Text-dffe5e34-953e-4451-a05e-fba5d9b564b5
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2016 - 09:32 #2
I also assume your setting Can Grow property to True already
Avatar billede omn Mester
08. juli 2016 - 09:30 #3
Yes "Can Grow" settings is true and there is less than 64000 characters. Even if I expand the txt-box manualy to the hole page it is stripped the same place and after 200 characters. I have retyped the messages -  but same result ::).
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2016 - 09:53 #4
and nothing in formatting in table field or on report which could limit it? Maybe look at query if report is based on one rather than table.
Avatar billede omn Mester
17. september 2016 - 20:44 #5
Hi Terry
Thanks for your comments. Finally I have figured out that I cant copy the field from one field to another. If I do this data is striped away - all above 256 characters.
Avatar billede terry Ekspert
18. september 2016 - 13:47 #6
sounds as though your long text is getting converted to short text ...