Avatar billede tingholm Mester
07. juli 2016 - 09:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SetFocus virker ikke

Hej eksperter :)

Når jeg forsøger at sætte fokus på et teksfelt i Access kommer fokus godt nok på feltet, men hvis jeg f.eks. importerer en fil inden, så er fokus slet ikke på min formular længere... klikker jeg på formularen står markøren dog klar i det ønskede felt.
Hvis jeg kommenterer import linjen ud sættes fokus korrekt.

Noget bud på hvordan jeg kan sætte fokus på min formular igen, så feltet bliver aktivt?

Private Sub import_Click()
    DoCmd.TransferText acImportDelim, "importspec", "indTabel", "c:\testfil.txt"
    Me.titel.SetFocus
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2016 - 09:46 #1
I think your question should be in Access category.

" klikker jeg på formularen står markøren dog klar i det ønskede felt"!

So your saying the Import button is on another form?

In that case you need to set focus on the form

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff821776.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396
Avatar billede tingholm Mester
07. juli 2016 - 09:52 #2
Tja, Det er Visual Basic kode eksekveret fra Access... Så om den hører til i den ene eller andet skal jeg ikke gøre mig til dommer over...

Importknappen og feltet til Titel er i samme formular (som hedder "Program")

Har prøvet at tilføje en SetFocus på formularen også uden held:

Private Sub import_Click()
    DoCmd.TransferText acImportDelim, "importspec", "indTabel", "c:\testfil.txt"
    Forms.program.SetFocus
    Me.titel.SetFocus
End Sub
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2016 - 10:08 #3
Me.titel.SetFocus
Not sure if this is necessary!

If this is correct
"klikker jeg på formularen står markøren dog klar i det ønskede felt."
So it should only be necessary to set focus back on the form program
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2016 - 10:10 #4
:-)
"Tja, Det er Visual Basic kode eksekveret fra Access"
Well what your trying to do is in Access so to get attention from Access people then ....
Avatar billede tingholm Mester
07. juli 2016 - 10:30 #5
but the "Forms.program.SetFocus" does nothing...
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2016 - 10:41 #6
any chance of seeing the dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2016 - 10:55 #7
and if you can send the dB then maybe send the text file from your other question and I could maybe look at that too
Avatar billede tingholm Mester
07. juli 2016 - 12:05 #8
tak, jeg har sendt dig en mail :)
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2016 - 12:19 #9
OK, I have received dB and first thing I see is only one form. I was under the impression that there would be two, one for import and the other where you were trying to set focus. My comments reflect that assumption.

Anyway, no problems, back ASAP but first some lunch :-) ....
Avatar billede tingholm Mester
07. juli 2016 - 14:38 #10
Løsning med hjælp fra terry blev:

    Me.Titel.SetFocus
    DoCmd.Minimize
    DoCmd.Restore