Avatar billede Driton Seniormester
07. juli 2016 - 16:12 Der er 7 kommentarer

Gemme kort betalinger på hjemmeside

Er der nogle krav til at kunne gemme kort oplysninger ifølge loven?

Hvor sikkerhed går til og hvad er minimum sikkerhed og hvem vurderer det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juli 2016 - 16:28 #1
Hej.
Ja, det er nok reelt så omstændigt, at den bedste løsning er at benytte en betalingsgateway.
De bedste hilsner
Avatar billede Slater Ekspert
07. juli 2016 - 16:38 #2
Ja, det korte svar er, som CRKrogh også siger, at du lige så godt kan opgive idéen.

For overhovedet at have lov at opbevare kreditkortoplysninger, skal du være PCI-certificeret som en betalingsleverandør. I Europa er det Visa der står for at udstede og håndhæve de certifikater.
For at få sådan et, skal du for det første overholde 12 sikkerhedsstandarder, der hedder PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), og disse skal kontrolleres kvartalsmæssigt af en autoriseret kontrolvirksomhed, samtidig med at du skal skrive årlige evalueringer og konstant stille med enhver dokumentation krævet af banker og udbydere. Og så koster det også kassen at få.
Avatar billede Driton Seniormester
07. juli 2016 - 17:00 #3
Gælder det også hvis jeg bare skal gemme dem, så jeg kan trække penge fra deres kontoer? f.eks via epay?
Avatar billede Slater Ekspert
07. juli 2016 - 17:03 #4
Du bør aldrig selv gemme oplysningerne, hvis du bruger ePay. Det gør de for dig, hvis det skal gøres.

Hvis du gemmer kreditkortoplysninger i din egen database bare et splitsekund, så gør du noget meget, meget ulovligt. De oplysninger skal slet ikke komme i nærheden af din kode, de skal gå direkte til ePay.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juli 2016 - 17:13 #5
Helt enig, du må under ingen omstændigheder selv ligge inde med bare en del af kortnummer m.v.

Vil du det, så hedder det PCI-comliance og hele det cirkus, der følger med.
Avatar billede Driton Seniormester
07. juli 2016 - 18:31 #6
Vidste ikke at epay havde den mulighed at gemme kort på ens bruger deirnde. Det gør det hele meget letter
07. juli 2016 - 23:19 #7
Brug endelig epay eller quickpay ;)