Avatar billede Smithereen Juniormester
08. juli 2016 - 21:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke Boote fra USB

Hej,

Toshiba L830-17V med Win 8.1: vil gerne installere Ubuntu ved siden af. Har ændret Bios med safeboot off, og ændret boot mode til CSM i stedet for UEFI. Fastboot off. Sat USB som første boot-prioritet.
Har prøvet med to forskellige USB sticks, to forskellige ISO images, og prøvet at oprette sticks'ene med både Rufus og Unetbootin. Desuden prøvet via alle tre USB porte, som virker når Win 8.1 kører normalt.

Alligevel kan den ikke boote fra USB'erne. Beskeden er altid "No bootable device -- insert boot disk and press any key".

Har nogen en løsning?
På forhånd tak.
S.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 07:07 #1
Er der i bios indstillinger aktiveret strøm til usb under boot?
Det burde måske stå under noget strømstyring derinde.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2016 - 07:15 #2
Mener jeg i en bios har set noget med "Usb legasy support" som jeg mener der aktiverede strøm på portene. Også noget med "keyboard support" til en stationær pc. Men prøv at kigge og rette til derinde.
Avatar billede Smithereen Juniormester
09. juli 2016 - 19:51 #3
Hej,

fandt ud af det. Af en eller anden grund kunne jeg ikke bruge almindelig ISO image men måtte bruge DD image med Rufus. Jeg aner ikke hvorfor dette virkede.
InsydeH20 bios havde ikke muligheder for strømstyring som ændrede noget. Men tusind tak til 220661.
S
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2016 - 08:02 #4
Velbekomme :-)