Avatar billede DonDaase Novice
10. juli 2016 - 20:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsætte data i SQL DB

Hej

Jeg et SQL udtræk der i bund og grund skiller et semikolon separeret felt til flere poster.

Det data jeg udtrækker vil jeg gerne have indsat i en anden tabel ("Stamdata_IAI_AfvigMat") i felterne ("Materialeseddel_Ny", "Dataset_Ny" og "DataItem_Ny"). Jeg har forsøgt at bruge "INSERT INTO..." men jeg synes ikke jeg kan få den snørklet rigtigt". Kan nogen give et bud?

Udtrækket:

;
WITH tmp (
    Materialeseddel
    ,Dataset
    ,DataItem
    ,Bundtnummer
    )
AS (
    SELECT Materialeseddel
        ,Dataset
        ,CONVERT(VARCHAR(254), LEFT(Bundtnummer, CHARINDEX(';', Bundtnummer + ';') - 1))
        ,CONVERT(VARCHAR(254), STUFF(Bundtnummer, 1, CHARINDEX(';', Bundtnummer + ';'), ''))
    FROM Tmp_IAI_Afvigmat

    UNION ALL

    SELECT Materialeseddel
        ,Dataset
        ,CONVERT(VARCHAR(254), LEFT(Bundtnummer, CHARINDEX(';', Bundtnummer + ';') - 1))
        ,CONVERT(VARCHAR(254), STUFF(Bundtnummer, 1, CHARINDEX(';', Bundtnummer + ';'), ''))
    FROM tmp
    WHERE Bundtnummer > ''
    )
SELECT Materialeseddel
    ,Dataset
    ,DataItem
FROM tmp
ORDER BY Materialeseddel
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2016 - 20:43 #1
Var det ikke langt nemmere at lave i dit favorit programmerings sprog?

(C#, Java, PHP, VBS etc.)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juli 2016 - 20:45 #2
Jeg har aldrig brugt den sammen med WITH, men maaske:

INSERT INTO dinnyetabel SELECT Materialeseddel
    ,Dataset
    ,DataItem
FROM tmp
Avatar billede DonDaase Novice
10. juli 2016 - 21:27 #3
@Arne_v - selvfølgelig. Tak for hjælpen.
Svar på spørgsmål. Fordi det hele af det jeg har gang i skal foregå på SQL serveren.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2016 - 21:45 #4
Eller en select into hvis det er en engangs indlæsning
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2016 - 05:07 #5
Jeg mener at INSERT SELECT er mere standard end SELECT INTO. Men da ovenstaaende SQL nok allerede er SQLServer specifik er det ikke et problem.