Avatar billede igoogle Forsker
12. juli 2016 - 13:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lagerværdier

Hej med jer,

Jeg sidder og kæmper med at få et data træk til at lykkes som jeg vil have det til. (det går ikke så godt)

Jeg har en tabel (ProdTr) med

FrStc = lager
TrDt = en dato
ProdNo = varenr
StcMov = antal
CstPr = værdi

Og det jeg genre vil ende ud med er

FrStc = lager
TrDt = en dato
ProdNo = varenr
StcMov = antal
CstPr = værdi
+ værdi per dato (Running total)

Jeg er kommet frem til noget ala dette

SELECT FrStc,TrDt, ProdNo
, StcMov, CstPr, (select SUM(CstPr*StcMov) FROM ProdTr WHERE TrDt<=TrDt) AS 'Running Total' FROM  ProdTr

Min udfordring er nu at jeg vil have summeringen per varenr.

nogen inputs til hvad der skal tilføjes ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2016 - 14:17 #1
Hvorfor ikke lave den opsummering i din applikation (C#, PHP, Java, VBS eller hvad du nu bruger)?
Avatar billede igoogle Forsker
12. juli 2016 - 14:31 #2
Den applikationen jeg bruger kan ikke håndtere dette, så derfor det skal være en del af sql trækket :(
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juli 2016 - 14:51 #3
Suk.

:-(

Hvad med:

SELECT FrStc,TrDt, ProdNo, StcMov, CstPr, (select SUM(CstPr*StcMov) FROM ProdTr pt2 WHERE pt2.TrDt<=pt1.TrDt AND pt2.ProdNo=pt1.ProdNo) AS 'Running Total' FROM  ProdTr pt1

?
Avatar billede igoogle Forsker
13. juli 2016 - 14:51 #4
Det virkede sådan næsten med det setup, men ender nok med at lave en tilpasning til kravet og udføre det i applikationen så godt som muligt.