Avatar billede hans01 Forsker
12. juli 2016 - 15:16 Der er 11 kommentarer

Dreamweaver kan ikke finde min mysql database tabel

Jeg har downloadet den nyeste EasyPhP server, og her har jeg oprettet en database som jeg har oprettet en tabel i, alt sammen lokalt, I dreamweaver vil jeg gerne connecte til denne database tabel, jeg kan godt se databasen i min panel, men der er ingen tabel tilknyttet

Når jeg skal skal difinere site, under server, har jeg indtastet følgende:
Servername: Wamp
Connect using: Local/network.
server folder: C/Wamp
web url: http://127.0.0.1/

jeg ved ikke om det er her den går galt?
Avatar billede vagnk Juniormester
12. juli 2016 - 16:33 #1
Hm! Muligvis for elementært - men hvad sker der hvis du skriver:
[i]Connect using: localhost[/]
Avatar billede hans01 Forsker
12. juli 2016 - 17:11 #2
Hej VagnK, man kan ikke skrive i feltet, det er en dropdown boks
Avatar billede vagnk Juniormester
12. juli 2016 - 17:51 #3
Hvad sker der så hvis du skriver "localhost" i browserens adresselinje i stedet for "http://127.0.0.1"?
Avatar billede hans01 Forsker
12. juli 2016 - 18:06 #4
det giver ingen forskel, tænkte på om jeg skal have port nummeret med?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2016 - 18:25 #5
Nogen gange kan det være noget simpelt som ens egen firewall - afhængig af styresystemet
Avatar billede hans01 Forsker
12. juli 2016 - 18:37 #6
win10, jeg prøver lige at lukke firewallen ned..
Avatar billede hans01 Forsker
12. juli 2016 - 18:41 #7
når jeg prøver at oprette en ny database modtager jeg følgende besked:
HTTP eror code 404file not found.
1. there is no testing server running
2. the testing server specified for this site does not map to the http://localhost/_mmServerscripts/MMHTTPDB.php Url. Verify that the Url prefix maps to the root of the site..

Hjælper dette?
Avatar billede hans01 Forsker
12. juli 2016 - 18:42 #8
Desvære ingen forskel med firewall lukket!
Avatar billede vagnk Juniormester
12. juli 2016 - 19:44 #9
#7 Hjælper dette?
Noget siger mig at du ikke har fået EasyPhP installeret korrekt.
Avatar billede hans01 Forsker
13. juli 2016 - 08:10 #10
God morgen

nu har jeg afinstalleret easyphp og installeret en wamp server istedet, når jeg skal starte wamp serveren er det nødvendig af lukke andre programmer fra at bruge den samme port, det skal gøres i Commandpromt med :net stop was /y herefter kan jeg starte wamp serveren og oprette en ny database med en tabel. Når jeg så prøver at connecte til denne database fra dreamweaver så kan den ikke lokaliseres databasen automatisk, hvis jeg skriver database navnet ind, kan jeg finde basen men den vil stadigt ikke vise tabellen..

er en smule desperat..
Avatar billede hans01 Forsker
13. juli 2016 - 08:56 #11
så fik jeg sgu hul igennem lige inden jeg blev sindsyg, jeg havde ikke defineret web url rigtigt, jeg havde betaget portnummeret da jeg fjernede det, virkede alt.. tak for hjælpen alle