Avatar billede frem-ad Professor
13. juli 2016 - 08:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Evernote alternativ

Hej
Jeg har ind til vider benyttet Evernote gik sammen på telefon tablet og pc, men nu har de lavet om så her fra 1/8 at hvis du har mere end 2 enheder skal du betal for det, og det er jeg ikke interesseret.
Findes der et alternativ hvor den synkronisere mellem enhederne (windows - android) og ligner evernote med at der kan være billeder i noten - del op i mapper osv.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2016 - 08:56 #1
Microsoft har OneNote, der også findes til alle enheder - selv Symbian3 :-)

Det kræver oprettelsen af en gratis Microsoft konto, så du får et OneDrive - det er nemlig herpå du skal oprette din OneNote bog
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2016 - 09:26 #2
Jeg kender ikke nogen af dem her, men der er da noget at vælge mellem:
http://alternativeto.net/software/evernote/
Avatar billede Slater Ekspert
13. juli 2016 - 09:38 #3
Hvis du bruger Android, hvad er der så galt med den indbyggede Google Keep? Der er billeder og mapper, og den synkroniserer.
Avatar billede frem-ad Professor
13. juli 2016 - 17:23 #4
Google keep er det tvunget at være online og det der jeg synes de er problematisk, for det er ikke alle steder er netværk der til. Så der må man bare lave noten og så synkronisere senere.
erikjacobsen det havde jeg set men hvad der lever op til evernote det er jo det der er spørgsmålet.
ole_madsen kan man dele ind i mapper og kan den køre offline.
Avatar billede Slater Ekspert
13. juli 2016 - 17:36 #5
Der ved jeg ikke lige hvad du mener. Google Keep fungerer glimrende offline.

Selvfølgelig kan den først synkronisere når der er net, men det er jo en fysisk umulighed andet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2016 - 17:58 #6
OneNote kan du dele ja, og du kan have links eller filer i mapperne, der også er delte.
Der er mulighed for at passwordbeskytte enkelte faner/mapper, men de kan kun låses op i "desktop" udgaven - d.v.s. onenote installeret på en Windows maskine.
Og ja, når den er synkroniseret første gang, kører den fint offline.

Jeg brugte selv Evernote for 4 års tid siden, og efter min mening er de helt identiske - OneNote fungerede bare bedst på min Symbian3 telefon, og derfor valgte jeg den dengang...