Avatar billede kurdo Novice
13. juli 2016 - 09:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wordpress på local meget langsom

Jeg har det problem at når jeg kører wordpress på mit localhost så kører den langsomt og det frustrerer mig.

jeg har fundet dette link:
http://stackoverflow.com/questions/8452614/mamp-reloading-pages-is-very-slow

jeg forstår dog ikke helt det med mysite.local

hvad hedder min side? hvor kan jeg se hvad min side hedder?

jeg har fundet hostfilen, så jeg kan bare skrive det ind når jeg ved hvad det er.

Jeg bruger OSX nyeste og nyeste mamp
13. juli 2016 - 23:30 #1
Hej,

Prøv evt. XAMPP i stedet. Det kan være der er noget uoptimalt ved indstillingerne til mysql, php eller apache i MAMP.

Hosts filen mapper domæne navne til ip-adresser lokalt på maskinen. (I øvrigt undskyld hvis du allerede ved nedenstående ;-) )
Dvs.
127.0.0.1 mysite.local
vil resultere i at når du skriver "http://mysite.local" så ender du på din lokale webserver. Jeg kalder det et testdomæne. Det er måske endnu nemmere at demonstrere med linjen
127.0.0.1 www.google.com
Den linje betyder at du på din maskine kan bestemme hvad der skal ske når man går ind på wwww.google.com. Det giver ikke så meget mening at gøre lige præcis. Kun hvis en har hacket sig ind på din maskine, og gjort det uden at du så det. Så sker der måske pludseligt spændende ting når du går på www.google.com

Normalt opkalder jeg testdomæner efter live domænet. Dvs. hvis jeg er igang med et site som kommer til at lægge på www.hjemmeside.dk, så kalder jeg testdomænet test.hjemmeside.dk.

Tippet du har læst om går så på linjen
::1 mysite.local
"::1" er blot en Ip-version-6 udgave af "127.0.0.1" som er ip-version-4. Og tricket gør nok at den finder hurtigere vej - og du dermed ikke oplever ventetid.
Avatar billede kurdo Novice
14. juli 2016 - 12:58 #2
Hej Maya, tak for dit brugbar indlæg.

jeg er blevet meget klogere på det nu, men det eneste der forvirrer mig er, at jeg ved ikke hvad min sides lokale link er? altså mysite.local ?

hvordan forbinder jeg det med min wordpress webshop som jeg arbejder på pt?

Jeg har ikke haft meget held med XAMPP
14. juli 2016 - 13:10 #3
1. Du bestemmer selv hvad dit lokale link skal være. f.eks. mysite.local

2. Derefter taster du det først ind i hosts filen som beskrevet ovenover.

3. Det du så mangler er at forklare MAMP at forespørgsler til mysite.local skal sendes videre til et bestemt mappe på serveren via en metode der kaldes "virtual host". Jeg ved hvordan man gør det på XAMPP, men mht. MAMP måtte jeg læse det her:
http://foundationphp.com/tutorials/vhosts_mamp.php
Læs punkt 8 og ned. Du spørger bare videre, hvis der er noget du ikke forstår ;-)
Avatar billede kurdo Novice
14. juli 2016 - 16:06 #4
Hejsa.

Det virkede super. tak for det. nu kører den lynhurtigt.
14. juli 2016 - 19:41 #5
Det var dejligt at høre. Spørg endelig indtil wordpress problemer herinde, så skal jeg nok assistere, hvis jeg har tid.