Avatar billede bas Forsker
13. juli 2016 - 20:53 Der er 4 kommentarer

Outlook webmail - attachment.ashx

Hej
Hvorfor kan man opleve, at Outlook webmail (OWA) automatisk indsætter en vedhæftet fil med navnet attachment.ashx, når man sender en mail?
Jeg har fået at vide, at det kan skyldes, at man har en mail signatur.
Men man skal vel ikke helt deaktivere mail signaturen for at undgå det?

På forhånd tak.
13. juli 2016 - 23:14 #1
Det ser ud til at være et problem som er i forskellige browserversioner af forskellige browsere. Og det ser ud til at det stadig er et permanent problem i Google Chrome. Man kan forsøge at bruge Firefox i stedet. Det vil måske løse problemet. Det med mailsignaturen har jeg ikke hørt om nogen steder, men ovenstående - med at det er en browserbug - går igen fra rigtigt mange der har problemet.
13. juli 2016 - 23:56 #2
Glemte at nævne at den vedhæftede fil er reel. Den skal blot gemmes på disken og omdøbes til den filtype - som man så skal kende til at den er. Det er lidt nederen. Det er jo ikke altid man ved hvad det er.
Avatar billede bas Forsker
14. juli 2016 - 06:46 #3
Hej Maya
Mange tak for dine svar, Ok, så det er måske lige så meget en bug i browserne?
14. juli 2016 - 08:57 #4
Det er vist både en bug i browserne og i server softwaren Exchange som søger for OWA.