Avatar billede sysop Juniormester
14. juli 2016 - 08:01 Der er 2 kommentarer

Wallpaper i Windows 10

Jeg har installeret en ny arbejdsstation med Windows 10 på. Jeg undrede mig over min GPO med baggrunden ikke virkede men fandt så du af, at jeg faktisk slet ikke kunne vælge en baggrund som bruger. Den vil kun vælge sort baggrund. Vælger jeg et billede slår den automatisk over på sort baggrund.
Det underlige er så, at hvis jeg logger ind som administrator så kan jeg sagtens vælge ny baggrund.
Brugeren har adgang til at vælge ny baggrund så det er ikke det der er galt?

Nogen bud?
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2016 - 09:21 #1
Afhænger af dine gpoer - det lyder meget som om en (eller flere) gpoer retter baggrunden - derfor kan du vælge som administrator, men ikke som bruger.
Der er i hvert fald en gpo som vælger en farve for dig (brugeren) og du kan ikke komme udenom at have denne farve
Jeg har pillet lidt ved at vise en specifikt låsebaggrundsbillede noget tid siden, og da kom jeg også til at sætte skrivebordsfarven (og derved slette billede) - jeg tror noget med "Policies - Administrative Templates - Control Panel - Personalization - Force a specific background and accent color" og/eller (samme sti) Force a specific start background" og/eller (samme sti) "Force a specific default lock screen image"
Jeg mener en af dem var banditten - men det er et stykke tid siden...
Avatar billede sysop Juniormester
14. juli 2016 - 09:41 #2
Hej Thomas.
Tak for dit svar.
Det sjove er, at den GPO jeg bruger retter baggrunden og det gør den også på hans gamle pc, men ikke den nye. Jeg har forsøgt at flytte ham over i en anden O.unit der ikke retter baggrund og laver en update, men lige lidt hjælper det.