Avatar billede Vesterlund Seniormester
14. juli 2016 - 09:49 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Spørgsmål til Range Extender

Hey,

Jeg står og skal bruge en range extender, da signalet bliver kraftigt forringet når det skal igennem 2 betonvægge. Så tænker jeg, findes der mon en hvor man ikke skal sætte et RJ45 kabel i enden på den. Altså hvor signalet bare bliver overført trådløst fra router til range extender?.. har nemlig ikke så meget lyst til at skulle trække et kabel.

Mvh Vesterlund
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2016 - 10:23 #1
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2016 - 10:26 #2
En anden mulighed/løsning kunne være, at du flytter din trådløs router - man kunne jo også sende netværkssignalet gennem strømstikket (kræver at de er på det samme strømkreds)
http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/netvaerksudstyr/netvaerk-over-220v
bare sådan en "out-of-the-box"-tanke
Avatar billede Vesterlund Seniormester
14. juli 2016 - 10:28 #3
Hvorfor står der hvilke styrersystemer den er kompatibel med?.. det kan da umildbart  være lige gyldigt.. den skal jo bare snakke sammen med min router og forstærke signalet til min stue??
Avatar billede sonalias Seniormester
14. juli 2016 - 10:51 #4
Der er nok et program til de nævnte styresystemer, men mon ikke du bare kan tilgå den via netværket
Avatar billede Vesterlund Seniormester
14. juli 2016 - 11:04 #5
hvis jeg nu bare vælger en udgave hvor der skal være kabling fra router til extender, så vil det være fint at bruge et CAT 6 UTP kabel ikke?
Avatar billede sonalias Seniormester
14. juli 2016 - 11:15 #6
Jo super fint, så længe du ikke lige trækker dem lige op af noget der trækker meget strøm.
Avatar billede Vesterlund Seniormester
14. juli 2016 - 11:22 #7
Det fandt jeg ud af ja... Så skal det være FTP kabler, de er også lidt dyre i forhold til .. men det er ikke problemet :)..

Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede sonalias Seniormester
14. juli 2016 - 11:40 #8
Hvis du ikke har mere til spørgsmålet så husk at lukke efter dig ved at acceptere et eller flere svar.