Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juli 2016 - 15:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan slår man det trådløse netværk fra ?

På en måde, så man kan slå det til IGEN - uden problemer ?

Jeg vil (måske) afprøve PC'en med kabel ...

For at se, om det er lidt hurtigere ...

Jeg er på "Filmstriben"

Vil bare se om det bliver lidt bedre med kabel.

(Ja, faktisk er der fint nok. Kun et "forsøg)

Men jeg vil ikke slå det trådløse fra, hvis jeg ikke kan finde ud af at slå det til igen - bagefter)

Måske er der heller ingen forskel på trådløs og kabel ?
Rent hastigheds-mæssigt ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. juli 2016 - 15:25 #1
PC'en kører automatisk på kabel når du sætter det i.
Avatar billede michael_stim Ekspert
14. juli 2016 - 15:26 #2
Og der vil formodentlig være forskel på trådløs og kabel.
Avatar billede Slater Ekspert
14. juli 2016 - 15:26 #3
Hvilket operativsystem?
Avatar billede store-morten Ekspert
14. juli 2016 - 15:31 #4
Jeg har en skyde-knap i siden på den bærbare ;-)
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
14. juli 2016 - 15:31 #5
Hej ikke-ekspert

Der er flere måder at gøre det på. Mange PC'ere har en knap på siden hvor man trække den til siden og så slår den trådløs fra. Andre har et ikon på en af f1-12 knapperne, hvor du kan holde fn nede og trykke på f-knappen hvor der er et wifi icon, og så slår den trådløs til og fra på den knap.

Alternativt kan du gå til Kontrol Panel -> Netværks- og delingscenter -> ovre i menuen til venstre vælger du Rediger indstillinger for netværkskort -> Højreklik på den hvor der står "WiFi" eller "Trådløs" og vælge deaktiver.
Når du skal slå det til igen skal du bare højreklikke på den samme og vælge Aktiver(muligheden kommer først frem når du har deaktiveret).

Mvh Mikkel
http://lighthousetech.dk
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2016 - 17:10 #6
Jeg er så på yousee (via boligforening), og har derfor en netgear cg3000 router. På den er der en tast på front, det tænder/lukker wi-fi.
((·))
på knappen - og der er en tilhørende diode (lys) ved siden af alle andre dioder, der tænder/slukker.
Klart let løsning - hvis du altså er cg3000 bruger.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2016 - 17:12 #7
i øvrigt - så er der typisk dobbelt hastighed på kablet internet i forhold til wi-fi, og færre udfald/hick-ups.
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
14. juli 2016 - 17:31 #8
#7, det kan man ikke sige generelt. Det afhænger af typen af forbindelse og hvilken router etc. man har installeret. Du kan have ret i at det kan være tilfældet med de routere, som internet udbyderene leverer - men hvis du selv køber en router af bedre kvalitet vil du sandsynligvis også opleve en stor forbedring, og kan komme op på en hastighed der ligger tæt på kabel - selvfølgelig alt efter hvor tæt du er på signalet.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2016 - 17:47 #9
#8 jeg har selv slukket for wifi på netgear og sat en langt bedre wifi router på netgear. Så kører yousee deres, og jeg har wifi i .ac med høj hastighed. Men nu var/er spørger måske ikke en cyber-nørd, så derfor.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
14. juli 2016 - 20:03 #10
T*A*K - jeg har ikke gjort noget, endnu ...

Routeren er en D-Link DIR-600

Jeg har Windows 7 * på en bærbar HP Pavilion dv7
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juli 2016 - 20:22 #11
Det hjalp med model-navn.
http://h30434.www3.hp.com/t5/Notebook-Wireless-and-Networking/Wifi-error-with-Hp-Pavilion-dv7-1135nr/td-p/499945
se på billedet (10) Wireless button Turns the wireless feature on or off, but does not create a wireless connection.
Så det er bare den, du skal trykke på for at lukke for wifi - og igen for at starte det.
Avatar billede Mikkel Clement Seniormester
14. juli 2016 - 21:22 #12
Hvis du slukker for wifi på routeren betyder det også at din tlf., tablets og osv. ikke kan komme på det trådløse. Derfor vil det måske give mere mening at slukke for modtageren på din computer, og ikke for wifi på din router.

Mvh Mikkel
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
15. juli 2016 - 18:15 #13
Tak til ALLE ...

Jeg brugte den med kontrolpanelet ...

Ved ikke om der fungerer, hvis begge er slået til - kabel og trådløs
(Ja, trådløs er der jo hele tiden)

10 - wireless button virker ikke hos mig ...