Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
14. juli 2016 - 17:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Læse vedhæftet fil til outlook mail i Access?

Jeg har set det herinde for læææænge siden, men kan ikke søge det frem. Jeg tror, at det var terry, der gav en høkerløsning, men vist til en gammel office version fra et andet århundrede. Kan man?
14. juli 2016 - 19:39 #1
Kan du være lidt mere konkret. Hvad er filtypen der er vedhæftet f.eks. ? eller kan du sige lidt om hvad den indeholder filen?

Hvis det er sådan en .ashx fil, så skal den blot hentes fra mailen og omdøbes til den filendelse som Ms Access bruger.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
14. juli 2016 - 19:50 #2
Hmm - det er bare en hvilken som helst fil, som kan være vedhæftet en mail. Den skal bruges som bilag, så den skal derfor bare kopieres et andet sted hen, måske med et nyt navn. Den skal ikke åbnes.
15. juli 2016 - 03:55 #3
Men hvad har spørgsmålet helt konkret at gøre med MS Acccess? Terry er her åbentbart ikke, så du bliver nødt til at komme med beskrivelsen i detaljer helt fra bunden.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
15. juli 2016 - 23:10 #4
Hmm - det er fordi, jeg programmerer i access :-) Men det kunne da lisså vel være et andet program, som kører det.
15. juli 2016 - 23:25 #5
Læs lige selv dit indledende spørgsmål igen. Du giver ingensomhelst hjælpsom information, og det fortsætter du sådan set med ;-) Fortæl om dit problem helt fra bunden, så folk der ikke hedder Terry kan forklare dig det.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
15. juli 2016 - 23:57 #6
Du har ret! Og overskriften gør det bestemt ikke bedre!!

Jeg havde en potentiel kunde, som modtager regnskabsbilag som vedhæft til mails fra hans kreditorer. Dette er typisk pdf-filer. Han ønsker at disse vedhæftede bilag skal kopieres til et særskilt bibliotek, f.eks. m:\bilag. Sagen er ved at være kold, bl.a. fordi han ikke vil betale særlig meget for det, men nu er jeg jo blevet nysgerrig på det.
16. juli 2016 - 00:12 #7
Og du har så valgt at ville programmere dette i en makro til MS Access fordi det er det du har kenskab til?

Muligvis kan hans e-mail client selv lave noget magi, som filterer disse mails og kopierer vedhæftningerne over i mappen. Til det vil jeg dog gerne vide hvad e-mail klienten er?

Ellers kan man fhv. nemt lave et script i php, python, perl osv. der overvåger en mail konto og gør alt dette.
16. juli 2016 - 06:51 #8
Hvad blev løsningen?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. juli 2016 - 08:00 #9
Jeg opgav, men dit forslag om at lave det i et andet sprog virkede overbevisende. Og så den klassiske: Vil du lave det mod at få provision af mit salg af det? Send mig evt. en mail.