Avatar billede carlt Seniormester
15. juli 2016 - 10:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

EKSPERTEN

Jeg mener, jeg har været med på eksperten siden 2003 (ca).
Det er efterhånden nogen tid siden, jeg har benyttet EKSPERTEN, men derfor undrer det mig alligevel, at jeg nu står som nybegynder
Avatar billede supertekst Ekspert
15. juli 2016 - 10:48 #1
Der startede alle vi gamle også :-) Dog vi et symbol (en hjerne) hvis vi havde mere end 100.000 point i den "gamle" ekspert.
Avatar billede supertekst Ekspert
15. juli 2016 - 10:49 #2
Dog fik vi....
15. juli 2016 - 10:52 #3
697 kommentarer giver altså også fra min side en væsentlig anerkendelse. Uanset om du er et sludrehoved eller har haft en masse gode løsninger. Tænk ikke over det nye system. Bare fortsæt med at give den gas herinde ;-)
15. juli 2016 - 10:55 #4
Det er jo din nuværende form der betyder noget, og ikke hvor god du var i sin tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2016 - 12:59 #5
#3 Jeg synes dog det er lidt misvisende man "stiger i graderne" når man stiller stiller spørgsmål og er et sludrehoved. Det viser jo ikke hvor god man er som hjælper. Men det er den vej folkene bag ved eksperten har valgt at gøre det:
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011537
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 13:49 #6
Syndes nu også at ekstremt dygtige brugere som eksempelvis arne_v burde fremhæves på en eller anden måde. Vi som har været "Eksperter" et stykke tid, ved jo godt hvem der er kompetente i de forskellige kategorier, men nye brugere aner jo ikke hvem arne_v, roenving (desværre ikke aktiv mere) og de andre "supereksperter" er. Det kunne f eks være en farvet hjerne eller hvad ved jeg.
15. juli 2016 - 14:03 #7
#6 Det handler jo KUN om datidens ære. Udviklingen går så stærkt. Så nye eksperter kan være ligeså gode som gamle.
15. juli 2016 - 14:04 #8
#6 Desuden kan en super duper ekspert med 100 års erfaring også have en dårlig dag.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 14:06 #9
#7
Tror ikke jeg nævnte nogle steder at det kun var gamle brugere der skulle fremhæves.
15. juli 2016 - 14:15 #10
#7 Jeg syntes nu mærkaterne professor, guro og ekspert er fine til det formål
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2016 - 14:37 #11
Ikke i den sidste udgave af E men i den forrige igen viste man top-10 point i hver enkelt kategori.

Jeg har foreslået flere gange, at man viste en top for sidste 3 måneder, sidste år og total. Det ville vise både nuværende og gamle aktive i kategorien.

Men E ville det altså anderledes.
15. juli 2016 - 14:50 #12
I øvrigt så burde det ikke være tilladt med emner som er diskutable(som stackoverflow praktiserer det) - som det her er. Medmindre man selvfølgelig udelader alle point fra diskutable-kategorier.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 14:57 #13
#12
Nu er det her ikke stackoverflow men eksperten. Her har man altid kunne diskutere alt fra hvilken farve man skal male sit hus til hvilket det bedste programmeringssprog er osv.
Desuden findes der jo ikke nogle point mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2016 - 16:08 #14
SO SO tillader kun objektivt rigtigt/forkerte spørgsmål/svar men SE har andre fora for diskussions spørgsmål bl.a. Programmers.

Rent praktisk har E næppe trafik til at lave en sådan opdeling.

Men selvom de havde så er jeg heller ikke overbevist om at det var en god ide. Af flere grunde:
* Grænsen mellem objektive og subjektive emner er ikke altid helt klar.
* Spørgere har ofte ikke helt forstået hvad de spørger om.
* Spørgsmål kan nemt udvikle sig fra noget objektivt som f.eks. en konkret fejlbesked til noget subjektivt omkring bedste kode design