Avatar billede MagnusNymann Novice
15. juli 2016 - 11:11 Der er 16 kommentarer

skærm ville ikke tænde efter nyt graffikkort

Hej. Jeg har fornyligt købt et nyt grafikkort til min stationære pc. Jeg fik det sat i, og tændte min computer hvor at min skærm ikke vil vise noget som helst. Jeg har taget DVI kablet fra grafikkortet til skærmen og det er der problemet ligger. Har du/i forstand på noget af dette og kan hjælpe? Hilsen Magnus ¨
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 11:17 #1
Jeg ville nok starte med at se om kortet er sat ordentligt i.
Avatar billede MagnusNymann Novice
15. juli 2016 - 11:22 #2
Kortet er sat ordenligt i. Det hele sidder på sin plads og der er intet som sidder mærkeligt
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 11:24 #3
Hvad er det for PC/grafikkort? Har du prøvet på en anden PC? Har du testet kabel på en anden PC alternativt andet kabel med det nye kort?
Avatar billede MagnusNymann Novice
15. juli 2016 - 11:28 #4
grafikkort: Geforce GTX 560 TI OC (2gb)

Processor: Intel(R) Core (TM) i3-3220
CPU @ 3,30 GHz
RAM: 8,00 GB
64 bit
Avatar billede MagnusNymann Novice
15. juli 2016 - 11:29 #5
Jeg har ikke koblet nogle stik på mit graffikkort ved ikke om det er det?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 11:44 #6
Ja, det har formodentlig noget med det at gøre ;-)
Avatar billede MagnusNymann Novice
15. juli 2016 - 11:45 #7
men ved jeg hvordan det skal gøres eller noget? :-) har ikke så meget forstand på det.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 11:46 #8
Det får ikke nok strøm ellers.
Avatar billede MagnusNymann Novice
15. juli 2016 - 11:48 #9
jeg vil også gerne sætte stikkene på, jeg har bare ikke forstand på det og håbede måske på en kunne guide mig :)
kan jeg evt. ligge nogle billeder op?
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 11:49 #10
Der er sikkert en beskrivelse ellers youtube hvis du vil have billeder.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 11:52 #11
Avatar billede MagnusNymann Novice
15. juli 2016 - 11:53 #12
Men hvor ved jeg fra hvilke "6 pin" jeg skal bruge til at sætte ind i grafikkortet? for mig er der bare en masse ledninger :-D
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 12:35 #13
Det står i manualen
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 12:43 #14
Ca 7 min in i videoen. Godt nok et MSI, men det er det samme.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juli 2016 - 12:43 #15
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2016 - 06:41 #16
Har  bud på dit problem, hvor michael_stim og så er inde på nogle af dem.

1 Opløsningen som det nye kort starter op med understøttes ikke af skærmen
2 Du mangler at montere strømstik, eller du monterer på forkert port (intern grafik på bundkort)
3 Strømforsyningen er ikke stor nok til at trække kortet, der derved ikke åbner for signalet.