Avatar billede nekkos1112 Novice
16. juli 2016 - 13:52 Der er 5 kommentarer

Trådløs AP

Hej.
Er det muligt at forlænge et eksisterende trådløst netværk med et AP. Alså uden brug af kabler.
Det skal være, så jeg har mulighed for at bruge et rj-45 stik fra AP. Problemmet er bare at det ikke rigtigt er til at trække kabel mellem de 2 steder.
Håber der er nogle der kan byde ind :)

Brian
Avatar billede puren Ekspert
16. juli 2016 - 14:13 #1
Det du skal bruge er en WiFi extender.. Der er nogle der har mulighed for at sætte kabel på andre har ikke.. Hvis man skal lave WiFi signal om til kabel hedder den box man skal bruge en briged (bro)

Der en også Ninja metoder som indebærer at reflashe en router jeg har succes gjort det med dd-wrt men det er under eget ansvar
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2016 - 15:03 #2
Der er også 'homeplug' som fra router trækker lan rundt i huset via el-nettet. Der sidder en dims ved router (kablet), og en anden dims i en stikkontakt der, hvor wifi/lan skal bruges. Det giver maks hastighed.
Der findes mange modeller - fx http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGPLW1000/netgear-powerline-wifi-ac-plw1000-2-stk#tab-specs men tag kontakt til en butik, der kan rådgive...
Avatar billede nekkos1112 Novice
16. juli 2016 - 15:20 #3
Det var måske en ide med homeplug. Er der noget med de skal køre på samme sikrings gruppe eller ?. Afstand gennem elnet bliver vel cirka 45 meter
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juli 2016 - 18:34 #4
Det er så der, du skal bruge en butik. køb/lån et sæt og aftal, at du lige tester det en 3-5 dage. Hvis det virker hos dig, så køb hos butikken.
Alternativt, så kan du måske finde det billigere online - men der er det svært at lave bytte-aftaler osv, så fejlkøb er en større risiko.
Der er også elektrikere, der har specialiseret sig i netværk - se efter de lokale om de skriver noget om det (eller ring rundt). Det kan være, at de ved at flytte en gruppe på din måler kan få det til at virke optimalt.
Avatar billede nekkos1112 Novice
16. juli 2016 - 19:34 #5
Homeplug bliver den vej jeg prøver først.Det lyder til at have med at gøre. Jeg finder lige en butik, hvor de ved lidt om det og hører.
Mange tak for hurtigt input :)

Brian