Avatar billede hans01 Forsker
17. juli 2016 - 15:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hvordan får jeg den sidste post øverst

Jeg har en database med ID, to datoer og en tekst, som jeg lægger ind i en tabel. jeg vil høre om man kan ændre således den seneste postering ligger øverst. Nu lægges de nyeste poster ind efterfølgende, mit script ser således ud:
mysql_select_db($database_test, $test);
$query_formData = "SELECT * FROM test";
$formData = mysql_query($query_formData, $test) or die(mysql_error());
$row_formData = mysql_fetch_assoc($formData);
$totalRows_formData = mysql_num_rows($formData);
?>
Avatar billede Slater Ekspert
17. juli 2016 - 15:32 #1
I stedet for
"SELECT * FROM test"
Så bare
"SELECT * FROM test ORDER BY dato DESC"

An på hvordan dit dato-felt ser ud.
Avatar billede hans01 Forsker
17. juli 2016 - 15:44 #2
du har fuldstændig ret, det virkede.. mange mange tak og god søndag