Avatar billede jensen363 Forsker
18. juli 2016 - 08:15 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan slipper man af med medlemsskab til en datingside ???

Jeg er ganske ufrivilligt blevet tilmeldt en datingside ( AnastaciaDate.com ), har ingen idé til hvorledes dette er sket, men jeg, og for den sags skyld også min kone da vi deler mailadresse modtager 8-10 mails dagligt.

Hvordan slipper man af med sådan noget lort igen ... unsubscribe har ingen effekt :-(
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juli 2016 - 08:24 #1
Hvis unsubscribe ikke fungerer, melder du dem bare.
Avatar billede Slater Ekspert
18. juli 2016 - 08:25 #2
Så det er kun din mailadresse der er tilmeldt? Det er ikke fordi de har brugt dine billeder eller rigtige navn eller sådan?

I så fald, marker det som spam. Det er klart den nemmeste løsning.
Var det en dansk side, kunne du klage til forbrugerombudsmanden, men denne er tilsyneladende engelsk - navneserveren er en .co.uk og sidens IP stammer også fra UK. Det er sandsynligvis besværligt, hvis overhovedet muligt, at få de engelske myndigheder til at gennemtvinge en afmelding, hvis siden ikke selv vil.

Det ligner desuden også en spam/scam-side, så de har nok beskyttet sig mod den slags.

Men at have en e-mail-adresse indebærer risikoen for spam. Det må man bare tage med, og så bruge sit spamfilter.
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. juli 2016 - 08:25 #3
Avatar billede jensen363 Forsker
18. juli 2016 - 08:40 #4
Det er som sådan mit navn der står på henvendelserne for alverdens kvinder, men det er ikke min rigtige mailadresse der står, - og alligevel ender den I vores indbakke :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2016 - 17:37 #5
Prøv at scanne din computer for snavs.
kør en tur med disse programmer her:

Hent og instalér CCleaner free  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2016 - 17:40 #6
Generelt sæt en adblock plus på din browser og deaktiver den kun på sider der ikke fungerer korrekt når den er installeret. Din browser vil fungere langt hurtigere med adblocker på.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2016 - 13:39 #7
Forbrugerombudsmanden :(
"Af ressourcenæssige årsager har vi ikke mulighed for at tage alle sager op til behandling".

En russisk pengemaskine :(
Kan du logge dig ind og ændre på din mail adressen til en falsk mail adresse !
Eks x@x.dk.
Avatar billede jensen363 Forsker
20. juli 2016 - 13:53 #8
Da jeg aldrig har registreret mig som bruger, kan jeg ikke logge mig ind :-(

Når jeg åbner een af de utallige mails jeg modtager dagligt, får jeg af vide at jeg er logget ind,men når jeg forsøger at finde ud af hvilke kontaktinformatilner der står under "Account" bliver jeg bedt om at registrere mig som bruge :-(
Avatar billede jensen363 Forsker
20. juli 2016 - 13:56 #9
220661 >  der er tale om en MAC
Avatar billede Slater Ekspert
20. juli 2016 - 14:11 #10
Det er tydeligt, det er en scam-side, hvis man går ind på websiden. Al sandsynlighed taler for, at de er komplet ligeglade med lovgivning og almindelig pli, og jo mere du kæmper for at slippe ud, jo mere ved de at du er et rigtigt menneske, og jo mere spammer de dig.