Avatar billede JacobN Juniormester
18. juli 2016 - 12:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ekstern drev

Hej :-)

Mine forældre har købt denne laptop hos wupti; http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/baerbar-computer/baerbar-pc/acer-aspire-e5-156-baerbar

Det viser sig så, at denne laptop ikke indeholder et drev til at indlæse CD'er med. Jeg har så fået til opgave, at hjælpe dem med at finde et billigt eksternt CD-drev. Men jeg har desværre ingen viden om dette.

Kan en eller anden muligvis hjælpe mig med hvad jeg skal kigge efter?

Vh. Jacob
Avatar billede lordnelson Seniormester
18. juli 2016 - 12:52 #1
Avatar billede JacobN Juniormester
18. juli 2016 - 13:59 #2
#1 - tak for svaret!

Så den sættes bare i med USB?
Og det er muligt, at ligge musik fra CD'er ind på computeren med den?
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. juli 2016 - 14:47 #3
Ja du kan sagtens rippe CDerne evt til mp3 eller wma filer. Du kan også lave en iso fil for hver CD og så et eller flere virtuelle CD/DVD drev som mounter iso-filerne. De fylder en del - men mange ældre mennesker bruger ikke sådan lige 500GB disk som den PC har. Og et virtuelt CD drev vil oftest være hurtigere og mere lydefrit end et optisk drev.. Nu skriver du intet om forældrenes alder så måske er det forkert jeg kalder dem ældre. Er det til musik til PC afspilning ville jeg nok rippe et komprimeret format - PC højtalere og ældres øre har ofte ikke mere udbytte af et ukomprimeret format. Men komprimer ikke for meget.