Avatar billede Gustav2108 Novice
19. juli 2016 - 19:40 Der er 3 kommentarer

Printer vil ikke printe / offline (?)

Har forsøgt at hjælpe min svigerfar med hans printer som pludselig ikke vil printe trådløst længere men må give op...

Printeren er en Epson og har været koblet op på hans wifi.

Han har for nyligt haft det afbrudt uden dog at "pille" ved noget og nu vil den ikke printe længere. Den siger printeren er "offline" selvom man kan konstatere at det er den ikke og at den er valgt som standard printer.

Jeg har forsøgt at re-etablere wifi forbindelsen på ny uden held.

Jeg har også forsøgt at fjerne printeren helt og så installere den igen men det virker kun så langt at den igen siger at den er offline.

Jeg har forsøgt at læse op i manual mv. men synes ikke jeg finde noget der forklarer / afhjælper problemet

Nogen forslag?

1000 tak
19. juli 2016 - 20:47 #1
Jeg har lignende problemer med min MG6650 og fik det kun løst med at at bruge kabel. Jeg tror den er lidt meget følsom overfor WIFI-støj, men jeg har ikke fået studeret problemet nok til at løse det endnu.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2016 - 07:46 #2
Der har måske været en opdatering, som har ændret på et eller andet, og derfor vil printeren ikke forbinde sig længere.
Dog kunne du prøve at Firmewareopdatere printeren (måske det hjælper) - eller se, om Firewall-opsætningen på Computeren måske er sat til offentligt netværk (hjemmenetværk plejer at være mere åben)
12. september 2016 - 11:21 #3
HEJ

Se lidt på :

http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1012647

Hvis dette kan give ideer ...

KRistian