Avatar billede popsy Novice
19. juli 2016 - 22:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program, til at registrere de veje jeg har kørt på i verden, på et og samme kort, søges.

Hej.

Jeg har efterhånden kørt et par fede mc-ture her i norden, og i den forbindelse synes jeg det ville være sjovt, at have de ture markeret på et og samme kort.
I "gamle dage" malede man måske vejene ind på et kort der hang på væggen, så det til sidst lignede et helt spindelvæv, når de veje man havde kørt var markeret.
Jeg kunne godt tænke mig et program der kunne det samme, gerne via indlæsning af gpx-filer fra min logger, men også med mulighed for at tilføje de veje manuelt, som jeg har kørt før jeg fik logger.

Google Earth er ikke en mulighed, jeg har forsøgt på alle måder, men det giver ikke det ønskede resultat. Tourstart er også testet, men duer heller ikke.

Har i et godt bud?
19. juli 2016 - 22:37 #1
Hvad med Googles "Mine kort". Jeg syntes selv jeg har formået at bruge den til det formål du beskriver. Jeg søgte selv som dig, og fandt den lidt ved et tilfælde:
https://www.google.dk/maps/d/

Den kan importere GPX filer m.m.

Man kan lave flere kort. F.eks. et til hver sin ferie.

Man kan markere steder og tegne ruter og tilføje rutevejledninger.
19. juli 2016 - 22:38 #2
Endelig kan man skifte kortet bagved til 9 forskellige. Alt efter om det skal være luftfoto eller f.eks. med højdevisning på.
19. juli 2016 - 22:54 #3
Her er et af mine egne kort - som viser en tur rundt til nogle skoforetninger :-)

https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1hy7xyGkDsKjNDCIVrYG9QrwxT5c
Avatar billede popsy Novice
21. juli 2016 - 22:30 #5
Spændende bud, leger lige lidt med det :)