Avatar billede ErikHg Ekspert
19. juli 2016 - 23:43 Der er 1 løsning

Windows 7 Service Pack 1 efter geninstallation

Efter udskiftning af harddisken i min pc med Windows 7 Ultimate (64-bit) retail version, har jeg installeret Windows 7 på den nye harddisk, og derefter aktiveret Windows 7.
Derefter skulle alle opdateringerne så installeres. Søgningen efter disse opdateringer tog cirka seks timer. På listen over opdateringer der var klar til installation, var Windows 7 Service Pack 1 også med. Dette undrer mig meget, da der på DVD-ROM´en med Windows 7 står "iIdeholder Service Pack 1". Når jeg gik ind i Computer-Egenskaber kom også Service Pack 1 op, og viste at denne var installeret.
Jeg mener ikke at Windows 7 skulle komme op med en besked om at Service Pack 1 er klar til installation, når den allerede blev installeret ved indlæsningen af Windows 7.
Måske kan noget hjælpe med en forklaring.
  .
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juli 2016 - 09:33 #1
6 timer er alt for lang tid for en alm undersøgelse, så noget gik galt undervejs og informationer er tabt af microsofts update-server. Men bare kør det ind - alt andet lige vil den springe den over i installationsfasen.