Avatar billede LauraAJ Novice
20. juli 2016 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Outlook 10 (Office 10)

Jeg har netop fået installeret Office 10 og har 2 spørgsmål til Outlook.

Jeg savner 2 funktioner fra min tidligere Office-pakke:

1. Jeg ønsker at en mappe (ude til venstre) automatisk bliver markeret med FED, når der ligger ulæste mails i mappen. Hvordan får jeg denne funktion?

2. Jeg ønsker at fjerne den sidste linje i mail-oversigten (hvor man kan se starten på selve mailen), således at der i oversigten kun kan ses hvem mailen er fra samt emnetitlen. Hvordan får jeg installeret dette?

Jeg håber I kan hjælpe. :)
Avatar billede falster Ekspert
20. juli 2016 - 14:55 #1
Hvis jeg forstår dig rigtigt:

1): Marker Indbakke. Vælg "Vis indstillinger" -> "Betinget formatering" og vælg skrifttype med fed for det med ulæst (eller, hvad du ellers ønsker).

2): Højreklik på de kolonner, som du ikke ønsker og vælg "Fjern denne kolonne".
Avatar billede LauraAJ Novice
20. juli 2016 - 15:06 #2
Det er ikke helt det jeg vil - prøver lige at formulere mig lidt anderledes:

1): Jeg ønsker at selve undermappen, hvori jeg eventuelt har placeret en ulæst e-mail, markeres med fed, således at selve mappen ses tydeligere end de andre mapper, når der er en eller flere ulæste mails inde i mappen.

2): Som det ser ud nu, har jeg min oversigt over mails i midten af skærmen. Her vises alle mine mails på en lodret række med den nyeste øverst.
For hver mail, kan jeg i denne oversigt se:
- Afsender
- Emne
- Den første linje i selve mailen

Her ønsker jeg at fjerne den første linje i selve mailen, således at det eneste jeg kan se i min oversigt er Afsender og Emne. Og så først når jeg klikker på en mail, kan jeg så se selve mailen ude til højre.

Jeg håber at ovenstående giver bedre mening, og at nogen kan hjælpe med disse indstillinger. :)
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2016 - 16:49 #3
2.: faneblad "vis" -> Visning af meddelelse -> flueben ved "slået fra" - så skal du vælge i hvor mange mapper det skulle være

1.: kan ikke lade sig gøre - dette feature findes ikke længere i de nye Outlook-udgaver, og kommer nok ikke tilbage. Microsoft har bestemt, at de vil gør folderen fed, hvis du markerer den, og skrive et tal ved siden af folderen, hvis der er ulæste mails i den
Avatar billede falster Ekspert
20. juli 2016 - 23:26 #4
OK. Jeg ville tro, at 1) er standard i Outlook 2010 - mappe med fed og antal ulæste i parentes bagefter.

Noget i den her stil:

https://www.extendoffice.com/images/stories/doc-outlook/doc-view-unread-messages/doc-view-unread-messages-2.png
Avatar billede LauraAJ Novice
21. juli 2016 - 09:22 #5
falster - Funktionen er der desværre ikke i den nye version. Men det er korrekt, at det var standard i den gamle version.

Thomas S - tak for hjælpen. Ærgerligt at den 'fede' funktion ikke kan lade sig gøre, men sådan er det jo bare.

:)
Avatar billede falster Ekspert
21. juli 2016 - 14:30 #6
Godt, du fik det løst.

Men for nysgerrighedens skyld: Hvad er det for en ny version, som ikke kan denne visning?

Min er Outlook 2010 i Office Pro 2010. Version 14.0.7128.5000, og der funker det.
Avatar billede LauraAJ Novice
25. juli 2016 - 13:07 #7
Den version jeg har fået opgraderet til hedder åbenbart:
'Microsoft Office Professional Plus 2016'