Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juli 2016 - 00:05 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

UPDATE status automatisk hver dag 00:00:00

Jeg kan ikke sætte scheduled events i phpMyAdmin, det tillader min host ikke p.gr.a. sikkerhed og stabilitet. Men de anbefalede mig at lave et script, som vil udføres automatisk, når man besøger siden.

https://www.cron-job.org/en/ kan man oprette sig som bruger, oprette et schedulet job, som skal besøge siden med mit script, som så skal UPDATE status. Jeg har sat den til at besøge siden hver dag kl. 00:00:00, men kan sætte det til et hvilket som helst tidspunkt med intervaller på 5 minutter, så jeg kan teste hvornår jeg har lyst.

Mit mål er så nu at lave et script, som aktiveres automatisk, som laver en UPDATE status SET .... hver dag klokken 00:00:00. Min første indskydelse var at lave det nedenstående. Men det opdaterer intet.

Jeg har også forsøgt mig med en Response.Redirect på siden for at se, om der i det hele taget bliver foretaget noget. Og det virker fint.

Jeg håber så, at en af Jer kan hjælpe mig med at udføre denne SQL automatisk, når man besøger siden. Jeg mente som sagt, at det nedenstående ville virke. Men den opdaterer ikke.

<%

    [Min connectionstring]

    Set RS = Conn.Execute("SELECT status FROM users")

    SQL = "UPDATE users SET status = 8 WHERE status = IN(1, 2, 5, 11)"

    RS.Close
    Set RS = Nothing

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing

%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juli 2016 - 00:53 #1
Der er absolut ingen grund til at lave en SELECT du ikke bruger til noget.

Og syntaksen for din UPDATE ser forkert ud. Hvad med bare:

<%

    [Min connectionstring]

    SQL = "UPDATE users SET status = 8 WHERE status  IN(1, 2, 5, 11)"

    Conn.Close
    Set Conn = Nothing

%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juli 2016 - 00:54 #2
Og glemte lige den 3. ting:  Du mangler at udføre den SQL med din UPDATE.
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juli 2016 - 01:01 #3
Ja, jeg så lige, at jeg mangler Con.Execute(SQL). Jeg er i gang med at teste.

Begge vores UPDATEs ser da ens ud?
Avatar billede steen_hansen Forsker
21. juli 2016 - 01:06 #4
Tak for hjælpen, Erik. Det virker.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juli 2016 - 10:07 #5
De 2 sætninger med UPDATE er ikke helt ens ;)  Kig godt efter.
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2016 - 22:42 #6
Ja, jeg fik fjernet
= (er lige med) i

= IN(1, 2, 5, 11)

så den bare hedder

IN(1, 2, 5, 11)

Jeg kender godt syntaksen, men jeg var vist kørt sukkerkold :) Conn.Execute er heller ikke helt uvæsentlig, men jeg fik ikke spottet dén mangel. Godt du stadig var vågen :)