Avatar billede Butterfly Ekspert
21. juli 2016 - 08:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Dato hvis, må ikke skifte

Hej
I mit Excel regneark vil jeg gerne indsætte en "dato hvis" og have at datoen ikke ændre sig, er det muligt?
Hvis B2 >0 skal der skrives en dato i C2, den formel ser sådan ud
=+HVIS(B2>0;IDAG();" ") Her vil datoen ændre sig hver dag, og det ønsker jeg ikke.
Jeg ønsker datoen forbliver den dato der er indsat et tal/tekst i B2.

Fortsat god sommer
Avatar billede perhol Seniormester
21. juli 2016 - 08:42 #1
Prøv med =+HVIS(B2>0;IDAG();" ")
Avatar billede kabbak Professor
21. juli 2016 - 09:33 #2
Kun som makro i arkets modul,  er det muligt

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$B$2" And Target > 0 Then
        If Range("C2") = "" Then Range("C2") = Date
    End If
End Sub
Avatar billede Butterfly Ekspert
21. juli 2016 - 11:44 #3
Det var ikke lige det jeg ønskede mig, men kan bruges en anden gang.Det er også meget muligt, at jeg har ønsket noget umuligt, sådan er det jo engang imellem.
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. juli 2016 - 18:55 #4
Hej Butterfly.

Jeg har et forslag til en simpel løsning.

Kopier den celle der skal beholde datoen til sig selv. når du indsætter skal du indsætte som "Værdi"

Dette kan selvfølgelig laves som en lille makro der kaldes med genvejs taster, eller med en makro knap. Hvis du laver en makro, kan du så lade makroen skifte farven på teksten, så har du straks et overblik over de låste datoer.
Avatar billede Butterfly Ekspert
22. juli 2016 - 13:25 #5
Tak for svaret. Jeg vil i dette tilfælde helst undgå en makro.
Rigtig god sommer