Avatar billede Mads32 Ekspert
21. juli 2016 - 09:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kald af makro fra en celle.

Hej Eksperter.

Et generelt spørgsmål: Er er mulig at kalde en makro, hvis en celle får bestemt værdi?

Hvis celle A1 får en værdi der er større end 0(nul), bliver der i celle B1 indsættes en kommando, der kalder en makro. Er dette muligt????  Og i givet fald, hvordan skal det skrives???
Avatar billede supertekst Ekspert
21. juli 2016 - 09:16 #1
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" And Target > 0 Then

Rem Her kan den ønskede makro kaldes

    End If
End Sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. juli 2016 - 11:23 #2
Hej Supertekst

Tak for dit forslag.

Jeg har endnu ikke afprøvet det. jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive koden der kalder en makro.

Hvis jeg kalder den makro der skal kaldes: "Mads_koer_makro". Koden vil blive placeret i "denne projektmappe".  Hvordan skal koden skrives??
Avatar billede supertekst Ekspert
21. juli 2016 - 11:35 #3
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" And Target > 0 Then
        Denne projektmappe.Mads_koer_makro
    End If
End Sub

I "Denne projektmappe"
Sub Mads_koer_makro()
    .......

End Sub
Avatar billede kabbak Professor
21. juli 2016 - 11:53 #4
mon ikke det er sådan supertekst mener

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address = "$A$1" And Target > 0 Then
      ThisWorkbook.Mads_koer_makro
    End If
End Sub
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. juli 2016 - 18:43 #5
Hej Supertekst og kabbak.
Tak for jeres indlæg.
Jeg har prøvet at skrive jeres forslag, men får en fejl i linjen
?if Target address  = ?$A$1? And Target > 0 then?.
Ordet address bliver rødt når linjen sættes ind.
I stedet for at blive ved med at rette spørgsmål til jer vil jeg bede om en stor tjeneste.

Jeg har lavet en lille fil ?Eksperthjaelp_1?, som jeg har lagt på dropbox. Linket nedenfor.
Jeg vil bede jer om at programmere jeres forslag på filen, så den kalder den makro jeg har oprettet på arket
På forhånd tak.
https://www.dropbox.com/s/aztf7etvce7uen2/Eksperthjaelp_1.xlsm?dl=0
Avatar billede kabbak Professor
21. juli 2016 - 19:57 #6
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. juli 2016 - 21:16 #7
Tak kebbak. Du var hurtig.

Jeg ved ikke hvorfor din kode virker, og min ikke når koderne var identiske(kopierede)