Avatar billede hans01 Forsker
21. juli 2016 - 15:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Timestamp ingen data

Jeg har oprettet en post TIMESTAMP i min database tabel, det er så meningen hver gang en der kommer en ny post, så registrere databasen dato og tid, når jeg hiver informationerne ud af databasen så kommer der ingen data i TImestampen, kun en masse nuller. Er der nogen der ved hvad jeg gør forkert?

her er min database info i Type : Timestamp, og i default: Current_timestamp og i attributes: on update on current timestamp
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. juli 2016 - 22:36 #1
Det burde virke. Kan du skrive hvad du præcis gør, både i databasen, og det sprog du ellers bruger - PHP?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2016 - 22:38 #2
Hvordan laver du INSERT?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2016 - 01:28 #3
Hvis du indsaetter en vaerdi saa bliver default ikke brugt. Derfor skal man vaere helt sikker paa at der ikke indsaettes en vaerdi.
Avatar billede hans01 Forsker
22. juli 2016 - 05:28 #4
Hej Arne_V, jeg prøver lige at forklare hvad jeg gør.

I mysql har jeg oprettet en database med en tabel med 5 kolonner, en ID, en begyndelsesdato, et tekst felt, og slutdato samt en timestamp. hvor jeg fra en formular på hjemmesiden indsætter begyndelsesdatoen, teksten og slutdatoen i databasen.

Det var ideen at når jeg indsætter data fra formularen, i basen så registreres input data med en timestamp, som jeg så kan trække ud af basen igen.

Jeg benytter PHP 5.6.19 version
Avatar billede hans01 Forsker
22. juli 2016 - 06:37 #5
God morgen igen, jeg sidder lige og roder med en redigering af data og nu viser den pludseligt Timestamp som den skal..

Er ikke helt klar over hvorfor med takker for hjælpen..
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juli 2016 - 14:58 #6
Virker baade indsaet af nye data og redigering af eksisterende data?
Avatar billede hans01 Forsker
23. juli 2016 - 05:48 #7
jeps de virker begge..
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2016 - 13:47 #8
Husk og luk spoergsmaalet.
Avatar billede hans01 Forsker
04. september 2016 - 03:39 #9
lukker tak for hjælpen ...