Avatar billede johnbr Seniormester
21. juli 2016 - 17:46 Der er 6 kommentarer

PC vil ikke starte

hej Min Macbook Pro er gået i sort. Når jeg starter den hører jeg lige melodien, men der kommer intet billede på skærmen.
Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2016 - 17:50 #1
Avatar billede johnbr Seniormester
21. juli 2016 - 18:05 #2
Nu spørger jeg måske dumt men hvordan piller man lige batteriet ud af en Macbook?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2016 - 20:03 #3
Nej du spørger ikke dumt fordi det sidder under bunddækslet som skal fjernes også hvis du skal have et nyt batteri
Lidt forskel alt efter model
https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pro+17-Inch+Unibody+Battery+Replacement/3403
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. juli 2016 - 21:21 #4
Jeg går ud fra at lyset under tasterne tænder og den hvide LED nederst til højre?

Hvis der ikke er liv i skærmen overhovedet, lugter det lidt af en tur på værksted - de er ikke udpræget servidevenlige (det er der nu i det hele taget ikke ret mange laptops, der kan prale med).
Avatar billede johnbr Seniormester
21. juli 2016 - 22:48 #5
Når jeg prøver at starte den ved at holde Skift knappen inde så kommer den med Login og forlanger Apple iD som jeg så indtaster men så sker der ikke mere?

Så der er liv i skærmen og også lys i tastaturet.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
21. juli 2016 - 23:13 #6
Hvis den trods alt starter op med at bede om Apple-ID, er skærm og BIOS i det mindste OK.

Du kan forsøge med "Disk Utility" først, eller hvis du ikke har data på den, re-installere den fra internet:

https://support.apple.com/en-us/HT201314