Avatar billede ToryL Novice
21. juli 2016 - 18:26 Der er 1 kommentar

Hjælp til C# Eksamensopgave

Hej. Jeg er 23 år og studerende på Aalborg Universitet.

Jeg skal op til en eksamen i grundlæggende C# Programmering, hvor der er nogle emner jeg skal igennem, hvor jeg derefter skal programmere en simulation af en Tennis Turnering som en eksamensopgave. Jeg har tidligere dumpet dette fag, idet jeg har meget svært ved det, og derfor søger jeg en der har stor viden omkring C# til at kunne hjælpe mig med at programmere dette program, samt lære mig om det undervejs.

Mht. Til eksamensopgaven er jeg tidligere blevet fortalt af programmøre, at der er meget "basic" i forhold til hvad der generelt bliver arbejdet med.

Vi følger en hovedebog der hedder C# For Students (Bell & Parr). Jeg forestiller mig, at jeg læser op til et emne
før en eventuel møde med en behjælpelig programmør, hvor vi så i nogle timer ad gangen kan programmere sammen skridt for skridt, indtil alle emner er tildækket og programmet færdigt. Jeg har en deadline til aflevering af programmet 12. August, 2016.

Lønnen kan vi snakke om og det er timelønsbaseret. Jeg har desværre ikke en stor indsigt i, hvor meget prisen normalt ligger på. Men som sagt er jeg villig til at diskutere det.

Det skal siges, at jeg på nuværende tidspunkt har base i Aarhus eller Aalborg, men lokation burde ikke være et større problem medmindre der er nogle der bor i udlandet :D Og det samme gælder hvor undervisningen skal foregå.

Det er disse emner der skal tildækkes:

- OOP Introduction
- Methods -- the Basic Building Blocks
- Objects in OOP
- Classes in OOP
- Inheritance in OOP
- Lists and Arrays
- Polymorphism, Abstract Classes, and Interfaces
- Exception Handling
- File I/O and Database Communication
- File, Test and Documentation

Det skal siges at tennis turnerings programmet har visse krav det skal overholde (jeg kan sende dette dokument, hvis der er interesse for det), og der er også et dokument der understreger nogle viden spørgsmål som jeg helst skal kunne efter vores arbejde.

Hvis der er nogle programmør derude der kan hjælpe og er interesseret i dette er i mere end velkomne til at kontakte mig på:

arshad.stud@gmail.com..
aaba13@aau.dk

På forhånd tak

mvh.

Arshad
21. juli 2016 - 20:56 #1
Hej Arshad,

For mig er udfordringen selve forarbejdet Foranalyse, Analyse og Design fasen. Her kan jeg bruge timer på at beskrive systemet - fordi jeg syntes det arbejde er spændende. Det handler jo om at efterligne virkeligheden.

Det med at implementere en objektmodel/klassediagram i C# eller et andet sprog er for mig lidt mere ud af landevejen.

Af ren og skær interesse kunne jeg egentligt godt tænke mig at se det det dokument med krav som du omtaler. Reelt har jeg ikke rigtig tid til at hjælpe, men det kommer måske lidt an på hvordan opgaven er formuleret. Du kan sende det til maya@jeg-er-maya.dk

Mvh. Maya