Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2016 - 22:58 Der er 9 kommentarer

Dødt SD kort

Hej

Efter 14 dages ferie stopper mit spritnye Kingston SDA3/128GB SD kort pludselig med at virke i mit Nikon kamera. Herefter har ingen været i stand til at komme til drevet. Jeg har selv prøvet med diverse programmer fra nettet og flere forskellige pc'ere/kortlæsere. Den lokale fotohandler har prøvet med hans specielle software. Selv en lokal elektronik reperatør måtte give op efter en halv dags diagnostitik.

Er der nogen herinde der har kendskab til elektronik reperatører, der fysisk kan åbne kortet og udlæse billederne, der ligger på kortet? Er blevet henvist til DriveSavers i USA, men priserne starter ved $400 USD, hvilket er en del mere end hvad jeg er villig til at give for minderne.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2016 - 23:22 #1
hej hvad skriver den når du setter den i har du prøvet en ande kort læser <? jeg har en del erfaringer med gendaan data og slette data
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. juli 2016 - 00:56 #2
Jeg har gode erfaringer med et program der fulgte med e hurtigt 32G sandisk ultra USB key for 99 hos Bilka - havde nær overset der sad en mærkat indvendig i pakningen. Der var en 1 års licens med - men at købe et års licens ser ud til at koste 60$ !!!

Rescue Pro Deluxe File Recovery Utility SanDisk
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juli 2016 - 09:16 #3
Ser ud til, at kortet er defekt - hardwarefejl. Betragt data som tabt, og få kortet ombyttet på garantien.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2016 - 11:49 #4
@rasmus: kortet kan slet ikke registreres når den indsættes i pc eller ekstern kortlæser. Kortet er helt dødt. Kameraet registrerer at der sættes noget i SD slottet men siger det er korrupt.

@kurt: Både jeg og de forhandlere jeg har været i kontakt med har prøvet utallige programmer der skulle kunne genskabe data på SD kort og andre flash drev, men ingen har kunnet "finde" kortet, da det ikke indlæses i kortlæsere.

@claes: Jeg tror desværre du har ret :( DriveSavers i USA er dog overbevist om at de kan genskabe mine billeder. Men til prisen vil jeg hellere tage en ny sommer ferie :) Måske det bliver løsningen :D
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2016 - 12:34 #5
kan du se den i diskhåndtering eller prøv og sette den hal i
Avatar billede faetterfoto Praktikant
29. juli 2016 - 11:47 #6
Hejsa.

Nu skriver du ikke hvilket Nikon kamera der er tale om.
Men du kan evt. tjekke på Nikon hjemmeside hvilke kort de godkender til dit kamera.
Dog vil det typisk være kort fra SanDisk eller Lexar de godkender til deres kamera, da Nikon har et samarbejder med disse producenter så deres kort passer til kameraerne

Link til hjemmesiden er her https://nikoneurope-dk.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/61516/kw/sd

Håber at du kan bruge det.

Hilsen faetterfoto
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2016 - 12:17 #7
Avatar billede Casper Sorensen Praktikant
24. februar 2017 - 13:30 #8
hej, fandt den her tråd ved at søge efter dødt sd kort.

jeg vil gerne anbefale netop recoverfab som førnævnte youtube link er fra.

min android telefon mente pludselig at mit sd kort var kurrupt. så jeg lukkede ned og hev kortet ud. ingen kortlæser, hverken usb eller i min bærbar registrerede kortet.

jeg fandt recoverfab.com (tyskland) via flere søgninger på google og sendte kortet til ham.
rimelig dyr løsning, 289? for et 32gb kort. men der var billede af min søns første 1½ år. så uvurderligt i mine øjne. jeg sendte kortet tirsdag og sidder nu, fredag og henter mine billeder via recoverfabs ftp tjeneste. hurtig service!

det er ikke billigt, men jeg anbefaler det kraftigt hvis dine mistede data er uvurderlige for dig.

vil lige nævne at der ingen omkostninger er, hvis han ikke kan redde dine data.

(jeg ved godt det er lidt halv nekrotråd, men for fremtidige der finder tråden vha. søgning, og NEJ, den her "reklame" er ikke sponsoreret. )
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. februar 2017 - 23:37 #9
Den rigtige løsning er BACKUP - og er dataene 'uvurderlige', betyder det backup i flere generationer - evt forskellige medier og forskellige opbevaringssteder - herunder måske skyen.  Er det dit barns første 1½ år vil dine forældre måske helt gratis opbevare din backup på deres computer eller på DVD eller måske backup på papirbilleder - men en digital kopi er bedre til restore end en analog papir backup.

SDkort  -SDcard - dødt sd kort - mistet data - mistet foto -

Et råd mere istedet for et stort kort f 64G - så køb 4*16G  - og sæt kameraet til fortløbende nummering - og skift så lidt mellem kortene - så alle fire måske er i brug ved et bryllup eller anden stor begivenhed.som en ferie.

Er den gal med et SD kort er alt ofte mistet - en hardisk kan til tider delvis reddes.

Og husk den tyv der gerne stjæler din computer ofte også stjæjer de harddiske og usb-sticks der ligger i nærheden.