Avatar billede hense Novice
21. juli 2016 - 23:45 Der er 10 kommentarer

"Aktive hjørner" i OS X 10.11.6 - El Capitan - virker ikke ??

Hej,
Jeg har lige købt en Macbook Pro 13" med installeret El Capitan version.
Men, de såkaldte "Aktive hjørner" virker ikke - ingen af de mulige indstillinger virker - der sker ganske enkelt intet når jeg fører musen ud i et af hjørnerne.
Havde fx håbet at kunne starte screensaveren på denne måde - men nej, det virker ikke.

Håber nogen kan hjælpe - det virker jo underligt at det ikke virker og så på en helt ny maskine ?

mvh
Henrik
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2016 - 23:50 #1
prøv og gendan den
Avatar billede hense Novice
21. juli 2016 - 23:53 #2
Øh hvad ? Gendan El Capitan installationen ??
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2016 - 23:57 #3
Sluk din Mac, sæt den til at oplade (hvis det er en Macbook) og tænd den.
Hold ?Command? og ?R-knappen? nede samtidig under computerens opstart, indtil Apples logo kommer frem på skærmen.
Nu har du åbnet recovery-mode. Sørg endnu en gang for, at din computer har internetforbindelse - dette kan gøres gennem top-menuen som normalt. Styresystemet hentes nemlig ned online, så man slipper for at have at gøre med installations-cder (som desuden ikke ville fungere med de diskdrev-løse Macbooks.
Gå nu ind under ?Diskværktøj? og fortsæt. Du vil her kunne se din harddisk sat dens opdelinger (partitioner), hvis der er flere. Ellers vil det bare være muligt at se ?Macintosh HD?. Klik på den, og tryk ?Slet?.
Gå tilbage til OS X-hjælpeprogrammer ved at lukke for ?Diskværktøj?. Her skal du trykke på ?Reinstall OS X?, og så bare følge instruktionerne på skærmen.
Avatar billede hense Novice
22. juli 2016 - 00:02 #4
wow, det lyder som at skyde gråspurve med kanoner - mener du virkelig at en reinstallation er nødvendig for at få "aktive hjørner" til at fungere ??

Og, vil en reinstallation ikke smadre alt det jeg nu har installeret og opsat ellers ??
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2016 - 00:11 #5
Avatar billede hense Novice
22. juli 2016 - 00:16 #6
Hmm, jeg er nu ikke interesseret i en reinst af osx - og den artikel du linker til har jeg set og det er lige præcis det der ikke virker jo
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2016 - 00:28 #7
vis det ikke virker som apple skriver så set den up på ny husk lave backup time machine
Avatar billede hense Novice
22. juli 2016 - 09:13 #8
har skrevet til Apple support for opklaring
Avatar billede hense Novice
22. juli 2016 - 09:51 #9
løst .... musen SKAL føres helt ud af billedet i hjørnet.....
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2016 - 17:12 #10
godt :)