Avatar billede almex Mester
22. juli 2016 - 21:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan man oplade Iphone via Ipad?

Hey Eksperten.

Jeg er som så mange andre hoppet med på Pokemon go måden og har planlagt en længere tur med nogle venner.
Så ville høre om det på nogen måde er muligt at oplade sin Ipad (6) via sin Ipad (2), da en ipad holder meget bedre strøm men er noget mere klodset at gå rundt med.

Fik tanken da man jo kan oplade via en bærbar computer f.eks. men det er sku nok lidt meget at slæbe rundt på :D.

Sidste alternativ er self en powerbank men gider jeg ikke bruge penge på hvis jeg kan bruge min Ipad til samme formål :).
23. juli 2016 - 01:51 #1
Hej,

Det er jeg ret sikker på at man ikke kan - uden at tilkøbe et eller andet. Så jeg vil foreslå en powerbank. Da jeg ikke kender til det et-eller-andet :-) Kun Chargebite, som endnu ikke er kommet ud endnu.

Jeg går ud fra du mener du har en Iphone 6 som skal lades med en Ipad 2. En Iphone 6 har et batteri på ca. 2000mA og en Ipad 2 har et batteri på ca. 6000mA. Dvs. hvis det kunne lade sig gøre kunne du lade din iphone op 3 gange via din Ipad. Spørgsmålet er så om dine pokemon ture ofte sluger hele 3 opladningers batteri. Det kan du nok selv bedst regne på, og så finde en powerbank derefter. Pricerunner har en fin søgefunktionalitet dertil hvor man kan angive et størrelsesinterval i mA:
http://www.pricerunner.dk/cl/528/Batterier-og-Opladere

Jeg håber dette hjælper dig lidt på vej. Beklager jeg ikke kunne komme med et mere spændende svar :-)

Mvh. Maya
Avatar billede Casper M Juniormester
10. august 2016 - 15:28 #2
Nej, det er ikke muligt at oplade din iPhone via din iPad.

Jeg vil helt sikkert anbefale dig en Powerbank, hvis du skal ud at fange Pokemons :-) Der er ikke rigtigt andre alternativer på markedet. Det skulle være, hvis du havde værktøj med til at udskifte batteriet i din iPhone 6, men her vil du igen kun få én opladning. Powerbanks laves ofte i 10400 mah, hvor du har 4-5 opladninger. Det må være det mest optimale for dig.